نماینده مراکز غیردارویی اعتیاد استان همدان گفت: نبود خدمات بعد از ترخیص معتادان بهبود یافته عامل اصلی بازگشت مجدد 30 درصد بهبودیافتگان به سمت مصرف مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ علی نوری، در نشست اعضای اتاق فکر سازمانها مردم نهاد حوزه آسیب های اجتماعی و اعتیاد استان همدان با اعلام مطلب فوق افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در بیشتر استانها بعد از رهایی افراد از بند اعتیاد خدمات مناسبی به آنها ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات و حمایت از افراد هر ساله شمار زیادی از معتادان را از بازگشت مجدد به سمت مصرف مواد مخدر نجات داد.

وی گفت: 43 مرکز درمانی و بازتوانی با روش و شعار "ایمان مدار و پرهیز مدار" در استان همدان در حال فعالیت هستند که این مراکز سال گذشته 9 هزار و 500 معتاد را پذیرش کردند که 30 درصد از بهبود یافت گان دوباره به سمت اعتیاد بازگشتند.

نماینده مراکز غیردارویی اعتیاد استان همدان تصریح کرد: ارائه مشاوره فکری و درمانی به معتادان بهبود یافته باید با رویکرد جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به سمت اعتیاد و ماندگاری درمان صورت پذیرد.

وی خواستار محاسبه هزینه آب، برق، و گاز مراکز درمان و ترک اعتیاد با تعرفه فرهنگی شد و گفت: با وجود هماهنگی با برخی نهادها و تائید مدیران این نهادهای خدماتی ولی مدیران شهرستانی همکاری لازم را ندارند.

نماینده مراکز غیردارویی اعتیاد استان همدان گفت: شعار 'ایمان مدار و پرهیز مدار' به عنوان الگو سرلوحه کاری مراکز غیردارویی شده است چون لازمه موفقیت توجه به اینگونه مسایل است.

نوری خواستار ارجاع معتادان دارای خانواده به مراکز غیر دارویی شد و افزود: مرکز مشاوره همسان هم اینک در بیشتر استانها راه اندازی شده است که امید می رود به منظوری افزایش ماندگاری معتادان بهبود یافته این مرکز در همدان نیز راه اندازی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =