ایرنا نوشت ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل کمیته هماهنگی تولید فرش با هدف احیای کارگاه های تولید فرش استان و ارتقای جایگاه این صنعت در سطح ملی و جهانی خبر داد.

سیامک سلیمانی دشتکی در کمیته فرش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رونق صنعت فرش این استان نقش مهمی در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، بهبود شرایط اقتصادی و افزایش درآمد خانوارها دارد.
وی افزود: احیای کارگاه های تعطیل و نیمه فعال و افزایش ظرفیت کارگره های فعال می تواند در رسیدن به این اهداف موثر باشد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه های تولید فرش باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اکنون 80 تا 100 هزار بافنده فرش دستباف با 50 هزار دار قالی در استان فعال است.
سید نعیم امامی بیان کرد: این تعداد بافنده سالانه 80 هزار متر مربع فرش دستباف تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از هرج و مرج در تولید و عرضه بازار فرش دستباف چهارمحال و بختیاری کمیته هماهنگی تولید فرش استان به دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان فعالیت می کند.
امامی عنوان کرد: افزایش صادرات، برپایی نمایشگاه ها، برگزاری دوره های آموزشی، بازاریابی و تبلیغات، پذیرش هیأت های تجاری خارجی و شناسنامه دار کردن نقوش فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از مهمترین نیازهای رونق این صنعت به شمار می رود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ایجاد خوشه فرش دستباف استان با هدف رونق بازار تولید و عرضه این صنعت در دستور کار این سازمان است.
وی ادامه داد: به منظور ارتقای درآمد بافندگان و تشویق آنان برای حفظ فعالیت در زمینه تولید فرش دستباف، باید از فعالیت واسطه ها و دلالان در این حوزه جلوگیری شود.
امامی بیان کرد: پراکندگی واحدهای تولید فرش دستباف و نبود مجتمع های قالیبافی از مهمترین مشکلات این هنر در چهارمحال و بختیاری است.
فرش های دستباف چهارمحال و بختیاری شامل یلمه، گبه ریزباف، بختیاری، عشایری و چالشتری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =