رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ساری گفت: شب گذشته نهمین گوساله مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده به‌ دنیا آمد

به گزارش اخبرگزاری خبرانلاین مازندران، بهرام فغانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری ، از تولد نهمین گوساله مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری خبر داد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: سال گذشته 21 مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده نگهداری می‌شد.
این مسؤول افزود: مرال گونه جانوری پستاندار در حال انقراض است که با هدف تکثیر و رهاسازی در مناطق چهارگانه حیات وحش از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نگهداری می‌شود.
فغانی با بیان اینکه این گونه مرال در سال 86 از منطقه قرق استان گلستان به پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل شد، تصریح کرد: امسال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده 9 مرال تکثیر شد که 6 مرال در خردادماه و بقیه در تیرماه زادآوری شد.
وی در ادامه با اعلام اینکه نهمین گوساله مرال در 25 تیرماه امسال در پناهگاه حیات وحش مرکز مازندران متولد شد، گفت: نخستین تولد گوساله مرال 14 خرداد ماه امسال انجام شد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات وحش سمسکنده یک‌هزار هکتار مساحت دارد که تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست ساری انجام می‌شود و 200 هکتار این پناهگاه محصور است.
وی مرال را نماد گونه‌های جانوری شمال کشور دانست و گفت: مرالها بعد از تکثیر، در زیستگاه‌های اصلی مانند گلستانک نوشهر و یا در مناطق بالادست دودانگه و چهاردانگه رهاسازی می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =