لایحه افزایش 25 درصد کرایه اتوبوس در شورای شهر بررسی شد

در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که به ریاست محمود دادگو و حضور حداکثری اعضای شورای شهر کرج به منظور بررسی لوایح ارسالی شهرداری به شورای شهر کرج برگزار شد؛ لایحه افزایش 25 درصد کرایه اتوبوس از جمله لوایح مطرح گردید.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج شفاف سازی در حوزه درآمد زایی و افزایش کرایه ها از سوی سازمان اتوبوسرانی را خواستار شد و گفت: حدود یک سال و نیم پیش از این طرحی جهت رایگان نمودن کرایه اتوبوس ها به شهرداری کرج ارسال شد که هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

سعید فیروزگاه، تکریم شهروندان را از یک سو و اجرای اقتصاد مقاومتی را از سوی دیگر عامل اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم بالای استفاده مردم از اتوبوس ها باید توجه ویژه ای به این بخش کرد زیرا از طرفی یکی از عوامل راهگشا در بازکردن ترافیک هر شهر توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و تشویق مردم به سوی استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج نیز در ادامه این سخنان اظهار داشت: در سال گذشته مقرر گردیده بود 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تزریق شود که تاکنون این اقدام انجام نشده است.

مریم قهرمانی با تاکید بر لزوم نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل شهری در کرج، گفت: در حال حاضر این ناوگان هیچ جذابیتی برای مردم ندارد و حتی از نظر بهداشت و تهویه به ویژه در فصل تابستان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

وی بر یکسان سازی ایستگاه های اتوبوس در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و افزود: در احداث ایستگاه های اتوبوس نباید در بین مناطق تبعیض قائل بود. برخی ایستگاه های دور از شهر در خور شهروندان نیست و با توجه به اینکه در این نقاط زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس بیشتر است باید خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

امیرحسام عباسی عضو شورای شهر کرج نیز گفت: برای کاهش ترافیک باید هزینه پرداختی مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش یابد، همچنین فاصله میان کرایه نقدی و الکترونیک باید به حدی باشد که مردم به سمت اجرایی شدن شهر الکترونیک حرکت کنند.

در این لایحه بر افزایش ۲۵ درصدی کرایه اتوبوس و پرداخت ما به التفاوت به ازای هر تراکنش از محل افزایش ردیف درآمدی مالیات بر ارزش افزوده تا سقف ۲۰ میلیارد ریال و اضافه کردن به ماده ۱۶ سازمان اتوبوسرانی بر اساس درجه بندی خطوط در شورا اشاره شده بود که با اکثریت آرا به تصویب شورای شهر رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =