«گرگ وال استریت» از پرونده فساد سرمایه‌گذار فیلم هم سود می‌برد

لئوناردو دی‌کاپریو سال 2007 امتیاز ساخت فیلم «گرگ وال استریت» را خرید، اما تنها شش سال بعد بود که با ورود یک کمپانی کمتر شناخته شده در هالیوود فیلم ساخته شد و به پرده سینما راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از بنیان‌گذاران کمپانی رد گرانیت چهارشنبه از سوی وزارت دادگستری آمریکا متهم شد که 100 میلیون دلار از پول صندوق توسعه دولتی مالزی را در راستای یک طرح پولشویی برای ساخت فیلم «گرگ وال استریت» سرمایه‌گذاری کرده است.

با درخشش لئوناردو دی‌کاپریو در نقش دلال سهامی به نام جردن بلفورت «گرگ وال استریت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی 400 میلیون دلار در جهان فروش داشت، برای پنج جایزه اسکار نامزد شد و جایزه گلدن گلوب را برای بازیگر نقش اول خود به ارمغان آورد.

شکایت‌های مطرح شده علیه کمپانی سرمایه‌گذار «گرگ وال استریت» مصادره درآمدهای حاصل از این فیلم را هدف گرفته‌اند. این فیلم که اکنون پس از مدت‌ها دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است، توان کسب میلیون‌ها دلار دیگر را در خود دارد.

جف باک کارشناس فروش سینما در این باره گفت: «فیلمی مانند «گرگ وال استریت» با دی‌کاپریو و اسکورسیزی دارایی همواره زنده‌ای است که به راحتی در آینده‌ای نزدیک توان کسب 100 میلیون دلار دیگر را نیز دارد.»

این کارشناس اعتقاد دارد که مطرح شدن دوباره نام فیلم در رسانه‌ها آسیبی به آن وارد نمی‌کند. او در ادامه افزود: «تمام این حرف و حدیث‌ها تنها یاد فیلم را در خاطره مردم زنده می‌کند.»

کمپانی ردگرانیت در بیانیه‌ای درباره اتهامات مطرح شده اعلام کرد که هیچ یک از کمک‌های مالی که چهار سال پیش دریافت کرده است غیرقانونی نیستند و رضا عزیز به عنوان یکی از بنیان‌گذاران کمپانی هیچ کار نادرستی انجام نداده است. عزیز پسرخوانده نخست وزیر مالزی نجیب رازک است.

در این پرونده به «بازیگر هالیوودی 1» نیز اشاره شده که گفته می‌شود منظور از آن لئوناردو دی‌کاپریو است. او بر اساس ادعای مطرح شده در پرونده با فردی مالزیایی به نام ژو لو ارتباط داشته است که بیش از 10 میلیون دلار از پول‌های صندوق توسعه دولتی مالزی را در کمپانی توزیع کرده و در تیتراژ فیلم نیز از او تقدیر شده است.

کمپانی پارامونت به عنوان توزیع‌کننده فیلم، لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی هیچ کدام واکنشی به این موارد نشان نداده‌اند.

رضا عزیز و کمپانی فیلمسازی رد گرانیت تا پیش از سرمایه‌گذاری در فیلم «گرگ وال استریت» در هالیوود شناخته شده نبودند. براساس آمار سایت باکس‌آفیس موجو «گرگ وال استریت» از بودجه تولید 100 میلیون دلار برخوردار بود.

این کمپانی در ساخت فیلم‌هایی دیگری چون «احمق و احمق‌تر 2» و «بابا خونست» نیز مشارکت داشته است. رد گرانیت سال 2010 تاسیس شد و فیلم‌های آن در سینمای جهان بیش از 800 میلیون دلار فروش داشته‌اند. 

منبع: رویترز / 20 جولای

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =