۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۹
هیلاری کلینتون رسماً رقیب ترامپ شد

هیلاری کلینتون روز سه شنبه رسما حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری تضمین کرد و نخستین زنی در تاریخ امریکا شد که نامزد یک حزب مهم این کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان ایالت داکوتای جنوبی 15 رأی به کلینتون دادند تا تضمین کنند که وی 2383 رای لازم را برای پیروزی در این نامزدی از طریق درخواست از هریک از ایالت ها در کنوانسیون ملی دمکرات ها در فیلادلفیا را به دست خواهد آورد.
وی پس از نبرد شدید با سناتور ' برنی ساندرز ' رقیب دمکرات خود، اکنون طلایه دار این حزب در مبارزه با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات هشتم نوامبر است.

در همین حال برنی ساندرز، هیلاری کلینتون بانوی اول و سناتور سابق امریکا را برای نامزدی مورد تایید قرار داد ولی هوادارانش علیه حمایت رهبری حزب دمکرات از نامزدی هیلاری در فیلادلفیا تظاهرات کردند.

حزب دموکرات سه شنبه در فیلادلفیا هیلاری کلینتون 68 ساله را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر برای راهیابی به کاخ سفید تعیین کرد.

به این ترتیب نام بانوی نخست پیشین آمریکا به عنوان نخستین زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای یک حزب بزرگ ، وارد تاریخ سیاسی آمریکا می شود.
براساس نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات ها ، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با به دست آوردن حمایت اکثریت آرا انتخاباتی از مرز 2382 رای ضروری برای پیروزی در میان نامزدهای دموکرات ها عبور کرد.
وی پنجشنبه شب در پایان کنوانسیون دموکرات ها رسما انتصاب خود را به عنوان نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری خواهد پذیرفت .
پس از آن به همراه تیم کین معاون خود برای پیروزی در انتخابات هشتم نوامبر در برابر دونالد ترامپ جمهوریخواه تبلیغات را ازسرخواهد گرفت.
در فضایی که به طور چشمگیری از تفاهم بیشتری در مقایسه با روز قبل برخوردار بود، ایالت داکوتای جنوبی آرا لازم را برای این لحظه کلیدی در اختیار کلینتون قرار داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =