تبدیل کردن آیفون به دستگاه سنجش‌ بینایی!/فناوری جدید پزشکی برای راحت شدن تهیه عینک

شرکت “Smart Vision Labs ” یک دستگاه جدید با قابلیت اتصال به تلفن همراه طراحی کرده که می‌تواند آزمایش اپتومتری رایج را انجام دهد.

با وصل شدن دستگاه طراحی شده به آیفون،تلفن می‌تواند به طور خودکار آزمون مربوط به عیوب انکساری از جمله نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم، و مواردی مانند وضوح بینایی و فاصله مردمک ها را اندازه گیری کند. دستگاهی که به آیفون وصل می‌شود دارای یک چشمی تخصصی است که وظیفه اصلی بینایی سنجی را بر عهده دارد. 



این فناوری به طور خلاصه شامل انداختن یک لیزر به شبکیه چشم فرد است که انعکاس آن توسط دستگاه سنجیده می‌شود. پس از پایان آزمایش، اطلاعات مربوط به سلامت چشم بیمار به مجموعه متخصصان چشم پزشکی ارسال می شود و کمتر از 24 ساعت، نسخه مربوط به بیمار از طریق ایمیل به دستش می‌رسد. این فناوری امکان می‌دهد که در مناطق فقیر و دور از دسترس امکان بینایی سنجی به راحتی فراهم شود. بینایی‌سنجی یا اپتومتری آزمایش چشم و ساختارهای مربوط به آن برای کشف اختلالات بینایی و تجویز عدسی‌های مناسب یا دیگر وسایل کمک‌کننده به بینایی یا تمرین‌های چشمی برای جبران کاستی‌های دید است. 



 یائوپنگ ژو، بنیان‌گذار این دستگاه می‌گوید درک این مطلب که حدود ۲۰۰ میلیون آمریکایی به عینک نیاز دارند اما تنها ۱۰۶ میلیون آزمایش چشم در سال صورت می‌گیرد، الهام‌بخش وی برای ساخت این فناوری شد. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عزيز IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    3 0
    ما هم فن آوردى جمع آوردى آيفون را داريم اجرا ميكنيم...