۱ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۲

شرق نوشت: از وقتی دانشگاه قبول شدیم و در مسیر، پیاده راه می‌افتادیم، همیشه محدوده پارک دانشجو محدوده ممنوعه بود.

آنجا نه می‌شد قرار گذاشت، نه توقفی داشت و نه از پارک استفاده کرد؛ ما همیشه از کنار این پارک می‌گذشتیم و همیشه این تابو به علتی که بعدها برایمان روشن شد، وجود داشت و هنوز هم انگار این شرایط برای دیگرانی که این روزها از این محدوده و پارک می‌گذرند وجود دارد و هنوز هم پارک دانشجو به واسطه حضور افرادی که اختلال هویت جنسی یا گرایشات جنسی متفاوتی دارند، شهرت خاصی دارد.
در چند دهه گذشته بارها درباره این افراد که گاهی بیمار، گاهی مجرم و گاهی حتی اخلالگر و... خوانده می‌شوند، روش‌های حذفی اجرا شده، اما پنهان‌کردن این مشکل و مسائل این افراد تنها مشکل را بزرگ‌تر کرده و حالا با وجود چند دهه، این افراد نه حذف شده‌‌اند نه حل شده‌‌اند، نه دیده شده‌‌اند و نه پنهان مانده‌اند.
چند وقتی است که شهرداری منطقه ١١ تهران به واسطه اعتراضات مردم محلی، اقداماتی را در جهت ساماندهی در این محله و به‌‌ویژه پارک دانشجو درباره معتادان و کارتن‌خواب‌ها و افراد دارای اختلال هویت جنسی آغاز کرده است.
فارغ از اینکه این اقدامات با هماهنگی چه ارگان‌هایی است و در نهایت قرار است چه هدفی را دنبال کند، باید پرسید آیا قرار است در این روند، مشکلات این افراد را حل کنند یا به دنبال حذف مجدد آنها برای مدتی از این محل هستند؟
همان اتفاقی که درباره معتادان و کارتن‌خواب‌ها در نقاط مرکزی شهر رخ داد و آنها را در همه شهر پخش کردند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    127 0
    خیلی نادانیه که دوجنسه ها رو فقط به خاطر اینکه دوجنسه هستند مجرم بدونیم
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    43 1
    دقیقا. از یه جا حذف میشن از جای دیگه سر در می یارن. مثه برخورد با دور دور تو سعادت آباد که هر مسیری را می بندن بچه ها مسیرهای تازه ای را از میان کوچه پس کوچه ها باز می کنند.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    18 25
    اقایی که میگی شهرداری چرا معتادان،کارتون خواب ها را پراکنده کرده،اگر این افراد تو محله شما و زیر پنجره ات هم بودند و امنیت خودت و زن و بچه ات را به هم می زدند هم همین حرف را می زدی؟اگر این ها یک جا جمع شوند و کلونی تشکیل بدهند راحت تر جرم و جنایت انجام میدهند پس باید پخششان کرد
    • آبتین IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
      1 0
      دوست عزیز استفاده از کلمه کلونی برای کارتن خوابها و معتادان یک توهین به یک قشر از افراد آسیب دیده جامعه است در اینکه اجتماع آنها در محل سکونت شما یا هر کس دیگری آزار دهنده است شکی نیست با وجودی که خود بنده ظاهرا جزو هم محله ای های شما هستم و در محدوده میدان محمدیه و محله هرندی سکونت دارم و دیدن صحنه تزریق مواد یا استعمال مواد مخدر برای من آزار دهنده است اما این باعث نمیشود که شان انسانی یک فرد را مورد توهین قرار دهم اما برخورد غیر کارشناسی مسئولان زیربط با این قشر از جامعه اسفبار بود اینکه من الان خوشحال باشم که این افراد الان تنها در محل سکونت من نیستند و همه جا پخش شده اند یک اندیشه غلط است این افراد هم روزی برای خود کسی بوده اند وترجیحا انسانهای بدی نیستند فقط روزگارشان ناملایم شده است
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
      2 0
      دوست گرامی متن مقاله در خصوص افراد دوجنسه هست اینها از نظر بعضی ها گناهکار گناه نکرده اند یعنی ناخواسته بطور ژنتیک دچار اختلال مادرزادی در هویت جنسی هستند که باید مورد حمایت و کمک قرار بگیرند اما اگر منظور معتادان است بله وجودشان در پارک قطعا هم مضر است و هم به زیان جامعه باید باهشون برخورد بشه وجمع آوری بشن .بنابراین باید بین این دو گروه تفاوت قائل شد و با هر دسته به شکل منطقی برخورد بشه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
      1 0
      حالا چرا فکرمیکنی که قراره جرم جنایت انجام بدن؟ اینهمه تجاوز جنسی که افراد دگرجنس گرا کرده اند آیا باعث میشود دگرجنس گرا ها را یکجا حمع کنیم؟
  • محسن IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    63 0
    نمی دانم نویسنده این متن از نوشته پر از تناقض خود میخواد چه چیزی را بیان کند. ایشان اگر نگران دو جنسیتی هاست چرا شرایط آنان را با معتادان مقایسه کرده..؟ چرا دیدن دوجنسیتی ها برای ما اینقدر ناخوشایند است...؟ این افراد همه مانند همه ما حق زندگی دارند. این از اشتباه و نگاه غلط ما بوده که اگر آنها را مجبور کرده ایم در جایی گرد هم جمع شوند و پاتوقی برای خود داشته باشند... که متاسفانه آن را هم از آنها گرفته ایم. شاید آنان بیمار باشند... اما ما از آنان بیمار تر هستیم که نمی توانیم آنان و شرایط آنان را درک کنیم.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
      1 0
      راست میگی محسن جان کنار هم قرار دادن معتاد و دو جنسه اشتباه است چون دو جنسه به انتخاب خودش دچار این وضعیت نشده در حالیکه معتاد با انتخاب خودش دچار اون وضع شده ضمن این که معتاد دست به جرم و جنایت می زنه ولی این دو جنسه ها خیر