بقاع بیش از 40 امامزاده در خراسان جنوبی میزبان جشن‌های دهه کرامت

فارس نوشت: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: جشن‌های دهه کرامت در آستان مبارک بیش‌ از 40 امامزاده سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، دهه کرامت را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ، سیره و منش اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت در بقاع بیش از 40 امامزاده خراسان جنوبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: اجرای نشست‌هایی با موضوع سبک زندگی بر مبنای زندگی معصومین، حجاب و عفاف، عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور مسؤولان و ائمه جماعات و نشست‌های تخصصی با اصناف از اهم این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر لزوم استفاده از ظرفیت امامزادگان در دهه کرامت تاکید کرد و گفت: در راستای تجلیل از خاندان موسی بن جعفر(ع) دهه اول ذی‌القعده به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

مؤمنی‌مقدم همچنین به روز زیارتی امام رضا(ع) اشاره کرد و یادآور شد: 20 ذی‌القعده زیارت مخصوص امام رضا(ع) است و بیست و پنجم این ماه نیز دحوالارض است که در این روز زیارت حضرت رضا(ع) افضل اعمال است.

وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را معرفی بقاع و اماکن متبرکه به مردم ذکر کرد و گفت: همچنین ویژه‌ برنامه جشن میلاد امام رضا(ع) در شب و روز میلاد با برنامه مولودی‌خوانی، سخنرانی و برگزاری مسابقات فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت با استقبال از خدام رضوی همراه است، یادآور شد: امامزادگان از مهم‌ترین مراکز مردمی است که باید بیش از سایر مجموعه‌ها برای دهه کرامت برنامه داشته باشند.

مؤمنی‌مقدم با تاکید بر اینکه فعالیت تبلیغی مبلغان در دهه کرامت با محوریت معرفی امامزادگان اثربخش است، خاطرنشان کرد: امسال جشن‌های دهه کرامت از 14 تا 24 مرداد‌ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =