غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده موسسه ثامن الحجج توضیحات مفصلی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین معاون اول دستگاه قضا درباره موسسه ثامن الحجج گفت: درباره تعاونی اعتبار ثامن الحجج کار فوق العاده ای توسط بانک مرکزی و قوه قضاییه و دستگاه اطلاعاتی شد. اگر این کارها نمی شود چه بسیار مردم گرفتار می شدند.
او توضیح داد: تا امروز 35 هزار حساب دیگر باقی مانده است. از بالای میلیون حساب، به 35 هزار حساب رسیده ایم. قبلا می گفتند 2 میلیون و 400 هزار حساب داریم که درست نبود. از رقمهای کوچک 10 تا 100 میلیون تومان داده شد تا به الان به35 هزار حساب که دارای 20 هزار صاحب است، رسیده است تا تعیین تکلیف شود. الان هم تمام تلاش بانک مرکزی و بانک عامل و دستگاه قضایی تعیین تکلیف این افراد است. درباره اموال این موسسه اعتباری نیز مشکل کارشناسی داریم. اگر این اموال را بانک عامل بخواهد بردارد و قیمت را به طلبکاران بدهد، قیمت باید کارشناسی شود. مسئول این موسسه از اول همکاری لازم را بر اساس گفته دادستان و نماینده بانک مرکزی نداشته است. مدتی نیز به این خاطر بازداشت شد.
او با اشاره به اینکه اموال ایشان و طلب افراد مشخص است، گفت: جای نگرانی زیادی نیست. برخلاف شرکتهای دیگر که مبالغ کم و بدهی زیاد دارند، اینجا بر اساس گفته مسئولان پرونده، خیلی با مشکل مواجه نیستیم. اگر این آقا همکاری کند و مشکل بازار هم حل شود، مردم اطمینان داشته باشند با قوت و قدرت کار دنبال می شود. از مردم خواهش می کنم بدهی و اقساط خود را به این موسسه به حسابی که جدیدا اعلام شده واریز کنند و به حساب تعاونی واریز نکنند چون ممکن است مشکل پیش بیاید.
اژه ای در ادامه گفت: قبول داریم برخی افراد کل هستی خود را در این موسسات سپرده گذاری کرده اند. یک صندوق دولتی به ما نامه داده بود اینقدر به موسسه ثامن پول داده ام، به دادستان نوشتم خودش را اول تعقیب کن با چه مجوزی به این موسسه پول داده است.
سخنگوی قوه قضاییه خطاب طلبکاران این موسسه سئوال خود را اینطور طرح کرد: ما باید چه کنیم؟ اموالی که شناسایی شده 1 میلیارد و 800 میلیون پول، چند ماشین و یکی دو آپارتمان است. طلب مردم 40 میلیارد است و شکات دیگری نیز در حال شکایت جدید هستند. اموالشان شناسایی نشده. افراد محکوم شده اند ولی آیا به درد طلبکاران می خورد؟ مردم باید فکر می کردند این آقا وقتی می گوید این خودرو را به زیر قیمت بازار می فروشم، لااقل شک کن چرا این کار را می کند؟

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =