شهردار منطقه 7 از اجرای طرح تشدید برخورد با عوامل غیر مجاز تفکیک پسماند در راستای رفع نازیبایی بصری شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سعید طلوعی با اعلام این مطلب گفت: این طرح به همت معاونت خدمات شهري و محيط زيست و با سرپرستي مديريت پسماند و همكاري شهرداران شب نواحي پنجگانه منطقه با بهره گيري از سه دستگاه خاور و يك دستگاه نيسان در تمامي پهنه منطقه اجرا می شود.
او با اشاره به اینکه این طرح تا بهبود وضعيت منطقه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ چند سالی است که تا حدودی جای خود را میان شهروندان بازکرده است اما باز شاهد این مهم هستیم که برخی از شهروندان پسماندهای خود را به صورت مخلوط در یک کیسه می‌گذارند.
شهردار منطقه 7 یادآور شد: همین امر سبب شده است تا فضا برای جولان عده ای افراد سودجو برای جداسازی غیر قانونی و غیر بهداشتی ضایعات خشک از میان پسماندهای شهروندان و مخازن پسماند سطح شهر فراهم شود که نازیبایی بصری را به وجود می‌آورد.
او با بیان اینکه این افراد با فروش ضایعات خشک به انبارهای غیرمجاز و بازیافت غیر اصولی آن‌ها موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان شده اند، گفت: زباله گردهای سطح شهر که مبادرت به جمع آوری ضایعات خشک به صورت غیرمجاز می‌کنند به نوعی منبع تغذیه کارگاه‌ها و انبارهای غیر مجاز هستند که باید با آن‌ها به صورت جدی برخورد شود.
دکتر طلوعی با اشاره به اینکه زباله گردها کیسه‌های حاوی زباله را در معابر عمومی پاره کرده و مواد قابل بازیافت آن را جمع آوری می‌کنند، بیان کرد: پسماندها و زباله ها منشاء بسیاری از ویروس ها، میکروب ها و آلودگی ها است و زمانی که عوامل مرتبط با واحدهای غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک نسبت به تخلیه سطل های زباله به منظور یافتن پسماندهای قابل بازیافت اقدام می کنند، زباله ها به داخل معابر و محل زندگی شهروندان پرتاب شده و در ادامه مشکلات عدیده ای را به همراه دارند.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    2 1
    اگر این طوره حتما باهاشون برخورد کنید
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    4 0
    برخچرد با مراکز به اصطلاح غیرمجاز ساده تر نیست؟ یا زورتون به زباله گردها میرسه فقط