رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: «نرخ ارز به سمت یکسان سازی شتاب گرفته است و افزایش قیمت ارز مبادله ای نیز این موضوع را نشان می دهد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت برگزار شد.

رییس اتاق بازرگانی تهران در این نشست با اشاره رشد 4 ماهه اقتصاد کشور، گفت: «رشد اقتصادی در فصل بهار سال جاری بر اساس گزارش مرکز آمار ایران 4.4 درصد بوده است. به همین ترتیب در بخش نفت صادرات کشور 2.1 میلیون بشکه بوده که درواقع 1.1 از 4.4 درصد رشد را بخش نفت تامین کرده است.»

مسعود خوانساری افزود: «در بخش کشاورزی نیز در فصل بهار 4 درصد رشد و بخش صنعت نیز رشد مثبت داشته است. این  در حالی است که رشد صنعت در فصل پاییز سال قبل منفی  2.2 بوده است. طبق همین آمار، بخش خدمات نیز رشد داشته ولی بخش های ساختمان و سرمایه گذاری رشد منفی داشته است. موجودی انبارها نسبت به گذشته کاهش یافته که این موضوع نشان دهنده رونق صادرات است.»

وی تصریح کرد: «صادرات غیرنفتی در فصل اول امسال رشد داشته و حتما اگر صنعت به همین روند رشد ادامه دهد، شاهد صادرات بیشتر خواهیم بود. طبق پیگیری هایی که بخش خصوصی و دولت داشته، نرخ ارز به سمت یکسان سازی حرکت کرده و افزایش قیمت ارز مبادله ایی نیز حکایت از این موضوه دارد.»

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تصویب بندهایی از اصلاحیه لایحه بودجه، گفت: «این لایحه دارای دو بند اساسی در تبصره 19 و 20 است که در لایحه قبلی حذف شده بود، اما در کمیسیون بودجه مجلس به تصویب رسید. بنابراین از مبلغ 40 هزار میلیارد تومان که قرار بود با بانک مرکزی تهاتر شود، 35 هزار میلیارد تومان آن تصویب شد.»

خوانساری در حضور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: «دغدغه بخش خصوصی در حال حاضر این است که در بخش بهداشت و درمان کمترین سهم و نقش را دارد. بیشترین وظیفه را دولتی ها و شبه دولتی ها برعهده دارند و بیشترین مجوز و امضای طلایی در اختیار وزارت بهداشت است.»

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    2 2
    ارز رو بکنید 10000 تومان لااقل تا پایان ریاست جمهوری ثابت باشه ......ای نامردا