مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی از اجرای طرح ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سیامک سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب افزود: ایجاد اشتغال پایدار، اصلاح ساختار اقتصادی و افزایش سهم اقتصاد روستاها از تولید ناخالص داخلی کشور ، از مهمترین اهداف اجرای این طرح می باشد.
وی گفت: به منظور اجرای این طرح، ستادی به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و زیرمجموعه این ستاد نیز کمیته راهبری اقتصاد مقاومتی روستایی است که در استان مرکزی هم به ریاست استاندار محترم و قائم مقامی معاون عمرانی استاندار ، فعال شده و دستورالعمل مربوط به اجرای این طرح با تاکید بر توسعه مشاغل خرد در مناطق محروم ابلاغ شده است.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی به لزوم به کار گیری ظرفیت ها و قابلیت های متنوع با تاکید بر مزیت های نسبی روستاها در هر شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: در جلساتی که تا کنون برگزار شده ، منابع مالی لازم برای اجرای تعداد اشتغال تعهد شده در هر روستا تعیین شده اما لازم است فرمانداران شهرستان های استان نیز گزارشی از سهم منابع اعتباری هر شهرستان را ارائه کنند تا سهم و تعداد اشتغال ایجاد شده توسط هر دستگاه اجرایی در هر سال مشخص شود.
سلیمانی تصریح کرد: در سال جاری حداقل 200 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بانک سینا و 120 میلیارد ریال تسهیلات نیز در اختیار صندوق کارآفرینی امید استان قرار گرفته است تا برای اجرای طرح های مربوط به تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی هزینه شود و بر اساس تصمیمی که در جلسات گذشته اتخاذ شد ، سهم هر شهرستان بالغ بر 18 میلیارد ریال تعیین شده است.
وی با اشاره به تبیین اولویت های سرمایه گذاری در جلسات گذشته کمیته راهبری اقتصاد مقاومتی روستایی استان بیان داشت: این اولویت ها نیاز به بازنگری دارد و در جلسات آتی با توجه به مزیت های نسبی هر شهرستان ، طرح های اولویت دار مشخص و نهایی خواهد شد تا با همکاری بانک سینا و صندوق کارآفرینی امید وارد فاز اجرایی و عملیاتی شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =