۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
روبات غول‌پیکر مهمان تهرانی‌ها می‌شود

امیرحسین شفیعی پرفورمنس «آسمان آبی روبات‌ها» را با عروسک روبات غول پیکر در بخش مهمان جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این کارگردان تئاتر مهمترین ویژگی این اثر را عروسک روبات غول پیکری دانست که در اجرای این پرفورمنس از آن استفاده می‌شود.

شفیعی در ادامه گفت: «عروسک‌ها در ایالت کالیفرنیای آمریکا مورد استفاده صنعتی قرار می‌گیرند و عروسکی مشابه آنچه در آنجا استفاده می‌شود، برای اولین بار در جشنواره تئاترعروسکی رونمایی خواهد شد.»

او با اشاره به اینکه این عروسک توسط زهره مرتضوی طراحی و ساخته شده است، اضافه کرد: «عروسک غول پیکر ما کاملا بومی‌سازی شده چون وارد کردن چنین عروسکی از آمریکا هزینه بسیار بالایی دارد اما طراح ما به مدت 5 سال برای طراحی و ساخت این عروسک وقت گذاشته و امیدواریم تولید آن به صورت انبوه انجام شود.»

شفیعی ادامه داد: «عروسک ما جنبه هنری و صنعتی دارد و استفاده از آن به نفع محیط زیست است و با به کارگیری آن به شعار «آسمان آبی و زمین پاک» توجه می‌کنیم که مدتهاست آن را می‌شنویم.»

این کارگردان تئاتر درباره درون‌مایه این پرفورمنس نیز توضیح داد: «در این اثر به مشکل کمبود آب، محیط زیست و آلودگی هوا توجه داریم و این پرفورمنس به صورت بی‌کلام اجرا می‌شود.»

به گفته او این پرفورمنس برای مخاطب نوجوان و بزرگسال اجرا می‌شود.

در اجرای این اثر نمایشی که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده امیرحسین شفیعی است، روح‌الله سنایی و علیرضا کاظم‌زاده به عنوان بازی‌دهنده عروسک و بازیگر حضور دارند.

پرفورمنس «آسمان آبی روبات‌ها» همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک از یکم تا هفتم شهریور ماه در فضای باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود. ساعت اجرای این اثر نمایشی 20 است.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک یکم تا هفتم شهریور ماه با دبیری مرضیه برومند در تهران برگزار می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =