تیم دیپلماسی به اولین مقصد در آمریکای‌لاتین رسید /ضیافت کوبایی‌ها برای ظریف

دکتر ظریف در اولین ایستگاه سفر یک هفته‌ای خود وارد هاوانا پایتخت کوبا شد. وزیر امور خارجه کشورمان فردا با مقامات کوبایی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه شب در ضیافت شامی که به افتخار حضور هیات ایرانی در هتل ناسیونال پایتخت کوبا برگزار شده بود اظهار داشت: ما از طریق همکاران وزارت امور خارجه و نمایندگی های سیاسی ایران در کشورهای آمریکای لاتین، به بخشهای خصوصی و دولتی کشور کمک خواهیم کرد تا اقداماتی را برای همکاری با کشورهای این منطقه مهم جهان آغاز کنند و برنامه های موجود را نیز ادامه دهند. وی توسعه روابط با آمریکای لاتین را در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.

ظریف گفت: در دوره پسابرجام، موانع برطرف شده و فرصت‌ها برای گسترش همکاری ایران با کشورهای مختلف از جمله آمریکای لاتین فراهم است. وی تصریح کرد: باید از فرصت پسابرجام استفاده کنیم و با برنامه ریزی بتوانیم از آن بهره ببریم.

 

ظریف:ایران همیشه در کنار دولت و مردم انقلابی کوباست

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیئتی سیاسی اقتصادی رهسپار آمریکای لاتین شده است ساعت 14 به وقت محلی وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.

ظریف را در این سفر هیئتی اقتصادی شامل بیش از 80 تاجر کارآفرین و سرمایه گذار بخش دولتی و خصوصی همراهی می کنند.
وزیر امور خارجه ایران هنگام ورود به فرودگاه هاوانا با اشاره به سوابق دیرینه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب گفت: این سفر که ترکیبی از هیئت های بلندپایه سیاسی و اقتصادی است بیانگر اهمیت جایگاه کشورهای این منطقه برای ایران است.


رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اجرای طرح های متعدد ساختمانی و صنعتی توسط شرکت های ایرانی در کشورهای آمریکای لاتین گفت: هدف ما ادامه و گسترش این همکاری هاست.

وزیر امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران با بیشتر کشورهای منطقه دارای روابط سیاسی است به طوری که از لحاظ کمی هم تعداد نمایندگی های ما در این منطقه حتی از آسیا هم بیشتر است.

ظریف همچنین با اشاره به تحریم های 50 ساله و 30 ساله ظالمانه آمریکا علیه دو کشور کوبا و ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و مردم انقلابی و ظلم ستیز کوبا بوده و روابط دو کشور در سطح خیلی خوبی قرار دارد.
وی همچنین گفت: با وجود سفر رئیس جمهور آمریکا به کوبا و کاهش اندک تحریم ها ضد کوبا اما هنوز هم تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کوبا ادامه دارد.


وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه برای دیداری هفت روزه از شش کشور آمریکای لاتین شامل کوبا ، نیکاراگوئه ، بولیوی ، شیلی ، اکوادور و ونزوئلا عصر روز یکشنبه به وقت محلی وارد هاوانا پایخت کوبا شد.

ارسال پیام دوستی و مودت و نیز دیدار و گفتگو با مقامات سیاسی و فعالان بخش بازرگانی و صنعتی کشورهای مقصد با هدف افزایش سطح همکاریها از اهداف این سفر اعلام شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =