سلامی گفت: برگزاری چنین رزمایش هایی با همکاری کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس می تواند سرآغاز یک نظام امنیتی منطقه ای و بومی برمبنای همکاریهای مشترک باشد.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی عصر امروز یکشنبه پس از آخرین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف و دستاوردهای این رزمایش گفت: این رزمایش که بخشهایی از واحدهای نیروی زمینی نیروی دریایی و نیروی هوا فضا در آن مشارکت داشتند با هدف ارتقای سطح آمادگی دفاعی و بازدارندگی واحدهای دریایی، زمینی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همینطور برای نشان دادن نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار شد.

اهم سخنان جانشین فرمانده کل سپاه عبارت است از:

  • روز اول رزمایش با آرایش سازمان یافته واحدهایی کثیری از شناورهای رزمی نیروی دریایی و در قالب عملیاتهای متوالی حمله به شناورهای دشمن فرضی برگزار شد که تمام این عملیاتها با موفقیت کامل همراه بود.
  • مراحل بعدی رزمایش نیز با هدف نشان دادن نبرد زمینی سیال و استفاده از تاکتیکهای نوین و پیشرفته نبرد ناهمطراز و با روشهای نامتقارن که ترکیبی است از نبردهای غیرخطی و عمیق انجام شد. این مرحله با حملات متعددی از سوی واحدهای تهاجم زمینی چابک، عملیاتهای ضد هلی برن، عملیات متحرک هوایی، عملیاتهای ضد زره و کمینهای گسترده همراه بود که این قسمت هم به لطف خدا با موفقیت صددرصدی انجام گرفت.
  • ما برای آنکه نشان بدهیم توانایی نبرد شبانه روزی را داریم و سیستم رزمی ما یک سیستم رزمی کامل است که متکی بر شرایط جوی نیست دیشب عملیات رزم شبانه 60 شناور رزمی را داشتیم که آنها نیز توانستند علی رغم تاریکی و نامساعد شرایط دریا عملیات خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و اهداف تاکتیکی مدنظر ما را تامین کنند.
  • امروز نیز برنامه پرتاب تعداد زیادی از سامانه های موشکی ساحل به دریا و سطح به سطح انجام شد که به شکل هدایت شونده و همگرا از نقاط مختلف به سمت هدفی واحد شلیک شد و آن را منهدم کرد.
  • این رزمایش اساساً برای هیچ یک از کشورهای همسایه هیچ تهدیدی محسوب نمی شود. البته یک عملیات روانی توسط کشورهای غربی و رسانه های صهیونیستی بطور دائم در جریان است که کشورهای منطقه را از ایران بترسانند. اما ما هم اینجا اعلام می کنیم که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مورد کشورهای همسایه و مسلمان یک سیاست کاملاً برادرانه و برمبنای حسن همجواری است و به همین دلیل ابراز تمایل کرده ایم که اینگونه رزمایش ها بصورت مشترک و با مشارکت کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار شود.
  • ما نسبت به برگزاری رزمایشهای مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس امیدواریم. برگزاری چنین رزمایش هایی با همکاری کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس می تواند سرآغاز یک نظام امنیتی منطقه ای و بومی برمبنای همکاریهای مشترک باشد و این باعث خواهد شد تا کشورهای منطقه بتوانند بدون دخالت بیگانگان خودشان در زمینه امنیت این منطقه حساس تصمیم گیر باشند.

رزمایش پیامبر اعظم (ص) با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده و با موفقیت کامل عصر امروز پایان یافت .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =