صبح قزوین نوشت:معاون وزیر کشور در نشست احزاب و گروه‌های سیاسی در قزوین عنوان کرد: احزاب باید در کشور یارانه دریافت کنند ما در دولت هشتم به احزاب یارانه دادیم، اما دولت سابق قطع کرد اما احزاب اعتراض هم نکردند.

محمدحسین مقیمی معاون وزیر کشور عصرروز گذشته(سه شنبه) در نشست با احزاب سیاسی قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزارشد گفت: در وزارت کشور 1250 حزب ثبت شده داریم که در این وزارتخانه هیچگونه محدودیت زمانی و سیاسی برای فعالیت احزاب قائل نیستیم. وی در ادامه افزود: هرچقدر احزاب در کشور فعالیت داشته باشند نشاط سیاسی بیشتری در جامعه حاکم می‌شود. این مسئول با تشریح تاثیر افراد در احزاب بیان کرد: زمانی که حزب درست شود مردم به وسیله آن وارد تشکیلات حزب شده و از طریق تشکیلات به بدنه حاکمیت وارد می‌شوند.

وی اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی را ه برای فعالیت احزاب باز است و اگر حزبی در وزارت کشور پروانه فعالیت بگیرد یعنی اینکه صلاحیت‌های آن مورد تایید قرار گرفته و اجازه فعالیت دارد. مقیمی ادامه داد: اگر در کشور بخواهیم حزب قوی داشته باشیم باید تحمل رقیب قوی را هم در خود ایجاد کنیم و با داشتن رقیب قوی است که حزب قوی بوجود می‌اید و اگر جلوی تفکر قوی رقیب را بگیریم هرگز حزب قوی و تاثیرگذار نخواهیم داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =