ایسنا نوشت: رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون در آموزش اتباع خارجی 180 نفر را جذب کرده‌ایم و تقاضای تأمین کلاس برای این افراد را داریم.

مهدی احمدنژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: تاکنون در آموزش اتباع خارجی 180 نفر را جذب کرده‌ایم و تقاضای تأمین کلاس برای این افراد را داریم.

وی افزود: در شهرستان بیرجند نسبت به خراسان جنوبی بیشترین بی‌سواد را داریم که به ازای هر بی‌سواد یک میلیون تومان هزنیه می‌کنیم و این مبلغ در دیگر نقاط 850 هزار تومان است.

رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین این شهرستان رتبه نخست در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی در جذب فعالیت‌های سوادآموزی را دارد، چراکه توانسته 600 نفر سوادآموز را جذب کند.

احمدنژاد بیان کرد: یک هزار و 500 نفر بی‌سواد در شهرستان بیرجند داریم که این تعداد در سن 10 تا 49 سال هستند.

وی عنوان کرد: 925 نفر از بی‌سوادان بیرجند نیز در حاشیه شهر و بیش از 600 نفر نیز در روستاها زندگی می‌کنند که به ازای هر 75 سوادآموز باید یک ناظر داشته باشیم.

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز با بیان اینکه 263 کلاس درس در محدوده بیرجند و اطراف روستاهای مرکز خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط فعلی کاستی‌هایی وجود دارد که باید با کمک والدین و ورود خیران حل شود.

ناصری اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای اقدامات و فعالیت‌های ‌خود داشته باشیم، زیرا آموزش وپرورش از نهادهای اساسی و پایه برای رسیدن به جایگاه‌های مختلف است.

وی افزود: با توجه به مهاجرت بی‌وریه به مرکز استان خراسان جنوبی شاهد جمعیت بیشتر بی‌سواد در این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان هستیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =