۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۵

مهر نوشت: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: آن دسته از مشمولان غایبی که پیامک تعیین تکلیف خدمتی دریافت کرده اند، همچنان فرصت ثبت درخواست خود را در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) دارند.

سردار سید حمید صدرالسادات گفت: افراد بسیار زیادی پیامک هایی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت خدمتی شان از سوی سازمان وظیفه عمومی دریافت کرده اند که این افراد می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه ثبت درخواست ها در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی همچنان ادامه دارد، گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به این دفاتر برای ثبت درخواست معافیت از خدمت، طرح جریمه مشمولان غایب یا اعزام به سربازی اقدام کنند.

سردار صدرالسادات ادامه داد: متقاضیان طرح جریمه مشمولان غایب نیز با توجه به فرصتی که برای تعیین تکلیف مشمولان غایب و تمدید آن تا ۲۰ شهریور ماه به وجود آمده، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه گروهی از مشمولان غایب درخواست، ثبت نام در طرح مذکور را دارند، اوایل مهر مرحله بعدی زمان ثبت نام جریمه مشمولان غایب اعلام می شود، اما برای کسانی که پیامک تعیین تکلیف ارسال شده می بایست به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه قانون محدودیت هایی را برای مشمولان غایب در نظر گرفته است، گفت: تاکنون امکان نظارت به اعمال این محدودیت ها به صورت جدی وجود نداشته اما با اقدامات صورت گرفته از این پس مشمولان غایب برای انجام برخی امور خود با محدودیت مواجه شده و به مرور زمان نیز این محدودیت ها مطابق قانون افزایش می یابد.

صدرالسادات افزود: منع استخدام دولتی و خصوصی، اخذ گذرنامه، ارائه خدمات بانکی و... از مواردی است که مشمولان غایب با محدودیت مواجه می شوند و حتی ممکن است گذر زندگی را بر آنها سخت کند.

وی تاکید کرد: هماهنگی های لازم با بانک مرکزی، وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به عمل آمده تا در آینده نزدیک ارائه خدماتی همچون تسهیلات بانکی، دریافت مستمری و بیمه بیکاری برای مشمولان غایب متوقف شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خاتمه درباره افرادی که خدمت دوره ضرورت خود را گذرانده اند ولی نسبت به تعویض کارت قدیمی خود به هوشمند اقدام نکرده اند، گفت: برای این دسته از افراد پیامک هایی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت خود ارسال شده، این اشخاص لازم است با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) نسبت به تعویض کارت و ثبت اطلاعات خود در سامانه وظیفه عمومی اقدام کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    45 6
    ۴ روز دیگه قانون میذارن برا پدر مادر ها به فرزندان غایب خود شام و ناهار ندهید سردار جون‌ هروقت شما به قانون عمل کردی،مام میکنیم. حقوق و زیاد کردی،مام میایم آخه گناه که نکردیم تو این مملکت بدنیا اومدم که امنیت زوری نمیشه بخدا ما پای اونایی که رفتن خدمت رو میبوسیم اما ما هم از سر شکم سیری غایب و فراری نشدیم.مشکلات خانوادگی داشتیم. ربات که نیستید،آدمید بفهمید،درک کنید
  • مجید RO ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    23 8
    پس دانشجویان فارغ لتحصیل چی میشن سردار فرمودندکه شرایط جسمی و فیزیکی افراد برای خدمت وظیفه ملاک است اما سوال من این است که کسی که به تحصیلات خود ادامه داده و از معافیت تحصیلی استفاده کرده چگونه می‌تواند در سن27سال به بالا خدمت سربازی برود. تورو خدا کسانی که دانشجو هستن وفارغ التحصیل شدن و سنشون 27سال به بالا هست با پرداخت جریمه معاف کنین تا به زندگی و اینده امیدوارتر شوند الان با این سن تا بریم خدمت و بیایم دیگه جایی استخدام نمی شیم و نمی توانیم ازدواج کنیم تو خدا ما دانشجویان را دریابید یا علی
    • بی نام DE ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
      0 2
      نگران نباش. 2 سال خدمت به حداکثر سن برای استخدامی اضافه میشه.فکر کردی خیلی زرنگی.نصف این مملکت فوق لیسانس دارن همه هم 27 سالشونه.اونایی که مثلا 25 سالشونه احتیاج ندارن به زندگی امیدوار بشن؟ تنها راه حل حرفه ای شدن ارتش هست.
    • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
      0 5
      شما که درس خوندی از امتیاز نظام وظیفه استفاده کردی ولی غایبان همچین امتیازی نداشتن شما مگه محرومیت اجتماعی کشیدی که الان بخوای راحت و خوب و خوش معاف شی
  • مسعود A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    17 9
    واقعا ظلمه اگر به افراد تحصيل كرده بدون غيبت با حداقل سن ٢٧ نفروشن، تو اين دو سال تمام فرصت هاي شغليمون رو از دست ميديم.
    • بی نام DE ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
      0 4
      تو همون بالایی نیستی که 27 سالته با یه اسم دیگه نظر گذاشتی؟چرا 27؟ مثلا چرا 26 نه؟ برو بچه جون میخواستی درس نخونی 27 سالت نشه
  • حسن A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    23 9
    دیگه ازین به بعد کسی درس نخونه دیگه. همینکه دبستانش تموم شد بره سر کار. چندسال دیگه هم بره بخره سربازیشو. همه جای جهان تحصیلکرده ها ارزش بیشتری دارن ولی اینجا همه چی انگار برعکسه.مسئولین اصلن میبایست تحصیلکرده ها رو از سربازی معاف کنن تا زودتر تو کشور از سواد و تخصصشون استفاده بشه. برای پیشرفت کشور. نه اینکه طرف چندین دهه درس بخونه بعد تازه بیاد بره سربازی من دعا میکنم تبعیضها در قانون برداشته بشه. مگه اینکه خدا یه کاری بکنه.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
      1 5
      شما که تحصیل کردی برای خودت درس خوندی نه برای نطام وظیفه بعدشم شما مگه محرومیت اجتماعی کشیدی که الان توقع معافی داری
  • امید A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    24 5
    همه باید بتونن از این طرح جریمه ی و عفو خدمت سربازی استفاده کنن. چطوریه یه فرد تحصیلکرده شب و روز دود چراغ خورده بازم محروم اجتماعی باشه ولی یه فردی که شاید سیکلم نداشته باشه هشت سال رفته کار کرده و پول دراورده راحت بتونه خدمت رو بخره. این آیا بی عدالتی نیست؟
    • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
      1 1
      دود چراغ واسه نظام وظیفه نخوردی دوست عزیز درس خوندی واسه آینده خودت شما مگه محرومیت داشتی که الان بخوای معاف بشی
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    24 2
    "... گذر زندگی را بر آنها سخت کند." چه افتخاری
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    16 1
    کاری به درست یا غلط بودن فروش خدمت ندارم. ولی منطق جواب سردار رو هم نمی فهمم. فرق ۲۷ ساله دانشجو با غایب چیه؟ به جفتشون پاسپورت و اجازه خروج نمی دن. به یکی گواهینامه نمی دن به اون یکی می دن. تازه اگر دانشجو پول نداشته باشه ماشین بخره همون گواهینامه هم به کارش نمیاد.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    10 4
    با توجه به وضعیت این دانشجویان و برای از بین بردن تبعیض احتمالی‌ میان اقشار مختلف جامعه، و جلوگیری از سرخوردگی این قشر از مشمولان توجه به نکات زیر راه گشا خواهد بود:همانطور که در مصاحبهٔ اخیر سردار کمالی نیز مطرح شده است، سنّ بالا، مشغله کاری و مسائل خانواد‌گی مشمولان یکی‌ از دلیل ارائه چنین پیشنهادی است. با در نظر گرفتن سن بالای دانشجویان بالای ۲۷ سال، حذف قید غیبت از این طرح و جایگزینی شرط سنی بالای ۲۷ سال بهترین گزینه خواهد بود. چه این که، فرقی‌ بین این دانشجویان وغائبین بالای ۲۷ سال از لحاظ سن بالا، مشغله کاری و یا مسائل خانواد‌گی نیست.
    • بی نام DE ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
      0 1
      این عدد 27 از کجا اومده؟ چند تا کامنت با اسامی مختلف میذاری؟
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
      0 1
      تحصیلکرده در خدمت کار ادم غیر تحصیل کرده رو انجام نمیده
  • بی نام GB ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    21 3
    ۲ میلیون حقوق بدین همه با کله میرن
    • بی نام US ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
      1 0
      دوست گرامی اگر یک چهارم این مبلغ را هم حقوق میدادند شاید حالا مجموعا 100 هزار نفر غایب داشتیم.
  • مسافر A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    30 4
    دست مسولین درد نکنه ، نرخ امید به زندگی همینجور داره میره بالا...
  • رضا A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    3 0
    4 ماه دیگه، خدمتم تموم میشه، از موقعی که اومدم سربازی تا الان، به معنای واقعی کلمه احساس می کنم که از زندگی عقب افتادم ... مگه خدمت به کشور، فقط باید بعد نظامی داشته باشه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    1 0
    حداقلش این بود همونطور که مبلغ جریمه با توجه به مدرک بالا میره، سن غیبت هم کم میشد کسی که تا 32 سالگی دکتری و به هر دلیل نتونسته بیاد خوشبینانه تو 40 سالگی میتونه از این طرح استفاده کنه. کاشکی یکی این مسئله رو با مجلس مطرح میکرد.
  • ه RO ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    1 0
    اشکال ندارد از این در پادگان وارد میشم از روی سیمهای خاردار میام خونه کاری ندا ره ما که میخوام کارت بگیرم بریم تفریح همین خودش میشه تفریح ولی خدای دلم میخواد برم ولی چه کنم از گذر زمان اگر هم رفتم وای به حال داعش
  • سیستانی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    18 1
    معافیت سنی رایگان بدید از سال 54 تا 64 برای بقیه غایبها هم کمتر از 5سال غیبت و زیر 5 میلیون
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 0
    من خدمت رفتم اومدم بیکارم ماهی دو ملیون بدین میام خدمت
  • بی نام NL ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    خبر آنلاین پیگیر حذف سربازی اجبار باش
  • شایان A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    7 0
    سردار صدرالسادات من 20ساله از همه چی محروم بقرآن پولیم ندارم نمیتونم خدمتم بکنم همانطور که تا54رو معافیت دادین و ازشون پول نگرفتین مجددا معافیت بدید
  • صادق A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    2 0
    90درصد مشمولین غایب تو طرح جریمه ریالی شرکت نکردن چون پولی ندارن طبق آمار خودشون58هزار تا پرداخت کردن که 5درصد مشولان غایب هم نمیشه نمونش خود من ریالی در بساط ندارم باز بگین محروم میکنیم از خدمات سردار صدرالسادات بابا من بیش از یک دهه محرومم دیگه چه محرومیتی مونده
  • حسین GB ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    2 0
    ازتون عاجزانه خواهش میکنم از خبرآنلاین نظرم رو بزارید امام حسین روز قبل از عاشورا به یارانش گفت هر کسی نمیتونه تو جنگ شرکت کنه بره و عذری بهش وارد نیست امام حسین کسی رو مجبور نکرد که کنارش بجنگه اما سازمان نظام وظیفه به اجبار میخواد چند میلیون انسان براش خدمت کنن اونم نه زمان جنگ تو زمان صلح
  • اشکان GB ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    این همه ملت میگن که پول نداریم بخریم باز حضرات میگن طرح جریمه ریالی تمدید شده و کسایی که تعیین تکلیف نکنن محرومیت واسشون در نظر گرفته میشه اول که گفتین ماده58دستگیرشون میکنیم حالا هم میگین محروم میکنیم ما که از همه چی محرومیم میخوای بیا دستگیرم بکن ولی من نمیتونم خدمت بکنم چون پا به سن گذاشتم
  • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    2 0
    آخه سردار اگه داشتیم میدادیم حالا که نداریم از کوجا باید بیاریم هر روز تهدید میکنید ما که محروم بودیم بیشتر از 10 سال طرح از اول عادلانه نبود حتی 10 ملیون زیاده برا کسی که نداره 1000تومن خیلی پوله