تسنیم نوشت: یک سناتور آمریکایی پس از بازدید از ایران در ماه می خاطرات خود را بیان کرده و از تفاوت دیدگاه رسانه‌ای غربی در مورد ایران و آنچه در واقعیت وجود دارد شگفت زده شده است.

به گزارش کی یو تی وی، «جیم داباکیس» سناتور آمریکایی ایالت یوتا به تازگی از سفر تابستانی که به ایران داشته بازگشته است.

روابط ایران و آمریکا در سال گذشته بسیار پرتنش بوده و با اینکه آمریکا 1.7 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را آزاد کرده است و برخی از زندانیان ایرانی را تحویل دولت ایران داده، ظاهرا این دو کشور هنوز هم رابطه‌ای با یکدیگر ندارند.

هفته گذشته نیروهای نظامی ایران تهدید کردند که ناوهای جنگی، جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سر نشین آمریکا را در مرزهای این کشور دور نگه خواهند داشت و در صورت لزوم آن‌ها را نابود خواهند کرد. در آن زمان داباکیس در ایران حضور داشت.

این سناتور آمریکایی گفته است تجربه وی از سفر به ایران کاملا با اخباری که رسانه‌های دیگر در مورد این کشور منتشر می‌کنند در تضاد است.

داباکیس مدعی شده است: «مردم ایران مردم آمریکا را دوست دارند. در تمامی خیابان‌ها آن‌ها ما را همراهی می‌کردند و با ما حرف می‌زدند و حتی ما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند.»

این سناتور آمریکایی بر این باور است که مردم ایران آماده برقرای روابط با آمریکا هستند گرچه حکومت این کشور تمایلی به این رابطه ندارد.

اگر شما از سفر یک سناتور آمریکایی به ایران متعجب و شگفت زده شده‌اید و به دنیابل پاسخی برای این موضوع می گردید، داباکین پاسخ شما را به سادگی خواهد داد.

داباکین پاسخ می‌دهد: «شما در زندگی تان به نقطه‌ای خواهید رسید که همیشه از آن نقطه سخن می‌گویید و در مورد آن صحبت می‌کنید. آیا قصد انجام کاری را دارید؟ آیا تصمیم دارید تا جهان را تغییر دهید و یا روی یک نیمکت بنشینید و بگذارید جهان خود به خود تغییر کند؟»

داباکیس دموکرات بر این باور است که طرح‌های او قدرت کافی ندارند تا از زیر قوانین سخت جمهوریخواهان کنگره آمریکا گذر کنند بنابراین خود او به شخصه تصمیم گرفته تا دست به کار شود.

این سناتور افزود: «من یکی از راه‌هایی را که می‌توانستم به مردم ایالت یوتا و تمام مردم آمریکا خدمت کنم را پیدا کردم و آن راه برقرای صلح میان دو ملتی است که تا کنون خیلی با یکدیگر صحبت نکرده‌اند.»

وی معتقد است در حال حاضر شکاف بزرگی میان جهان اسلام و ایالات متحده آمریکا بوجود آمده است. شکافی که می‌تواند روز به روز بیشتر شود.

داباکیس در ادامه گفت: «معلوم نیست اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود و به مسلمانان اجازه ندهد که به آمریکا وارد شوند چه چیزی پیش خواهد آمد.»

این سناتور آمریکایی در سفر خود به ایران و مشاهده برخی از بازارهای ایرانی بسیار متعجب و شگفت زده شده بود. داباکس گفت: «ایرانی‌ها به مسیحیت و اصحاب کلیسا علاقه دارند.»

به همین دلیل بود که زمانی که داباکیس با هیئت 12 نفره همراه خود در ماه می از ایران بازگشت، از گروه‌های مختلف مانند رهبران مردمی و رهبران کلیسا دعوت کرد تا نماینده‌ای به ایران بفرستند.

وی افزود: «تلاش برای برقرای صلح در این نیست که شما در خانه تان بنشینید، غذا بخورید، کارهای تجاری انجام دهید، با یکدیگر صحبت کنید و یا باید یکدیگر جشن بگیرید. دستیابی به صلح در انزوا رخ نمی‌دهد.»

این سناتور آمریکایی در انتهای سخنانش گفت: «هدف نهایی من افزایش روابط تجاری و فرصت‌های اقتصادی در ایران و همچنین مبادله کارشناسان و ایده‌های مناسب میان ایران و آمریکاست.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    2 1
    مرسی که به ایران سفر کردید .
  • عباس A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 0
    سلام ،دولتهای غربی با تبلیغات وسیع ذهنیت بدی از ایران ومردم ایران درذهن مردم امریکا واروپا ایجاد کرده اندتابتوانند اهداف سیاسی خود را به پیش ببرند. برای خنثی کردن این تبلیغات وسیع باید کار وسیع فرهنگی کرد از جمله دعوت مقامات سیاسی و افراد صاحب نفوذ امریکایی واروپایی به ایران وگرداندن آنها در شهرهای ایران وتور گردشگری برای مردم امریکا واروپا راه انداختن تا آنهابا واقعیات ومردم مهربان ومهمان نواز ایران آشنا شوند وافکار خصمانه آنها نسبت به ایران تغییر کند.مطمئنا اگر در این زمینه پیش دستی کنیم در زمینه سیاسی برد با ما خواهد بود ومجبور نخواهیم بوددر گفتگوهای سیاسی هزینه بالایی بدهیم .