اتحاد شکست‌ناپذیر تام هنکس و کلینت ایستوود / «جادوگر بلر» هم حریف «سالی» نشد

«سالی» در حالی هم‌چنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا است که فیلم‌های تازه «جادوگر بلر»، «بچه بریجت جونز» و «اسنودن» به پرده سینما آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «سالی» با بازی تام هنکس در دومین هفته اکران همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا است. این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود با افت فروش 37 درصدی نسبت به هفته نخست اکران به فروشی برابر با 22 میلیون دلار دست پیدا کرد تا مجموع فروش آن در آمریکای شمالی به 70 میلیون و پانصد هزار دلار برسد.

تام هنکس در «سالی» نقش کاپیتان چلسی سالنبرگر را بازی کرده که هواپیمای مسافربری را به دلیل نقص فنی در رودخانه هادسن فرود آورده و جان خدمه و مسافران را نجات داده است. با حساب فروش فیلم در 44 کشور خارجی فروش جهانی فیلم در حال حاضر 93 میلیون و 900 هزار دلار است.

در حالی که «سالی» به راحتی صدرنشین جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا شد، فیلم تازه اکران شده «جادوگر بلر» به صورت گسترده در بیش از سه هزار سالن سینما افتتاح شد و 9 میلیون و 700 هزار دلار فروخت. تماشاگران پس از تماشای این فیلم ژانر وحشت امتیاز سینمایی بسیار پایینی برای آن در نظر گرفتند.

البته به هیچ عنوان نمی‌توان به «جادوگر بلر» لقب یک شکست تجاری داد، چون این فیلم تنها با صرف 5 میلیون دلار هزینه ساخته شده است. در این فیلم به کارگردانی آدام وینگارد بازیگرانی چون جیمز آلن مک‌کیون، کالی هرناندز، براندون اسکات، کوربین رید، وس رابینسون و والری کوری نقش‌آفرینی کرده‌اند.

همراه با دیگر فیلم‌های تازه وارد اکران «بچه بریجت جونز» نیز به سینما آمد. در این فیلم دوباره همانند فیلم‌های قبلی این مجموعه رنی زلوگر را کنار کالین فرث می‌بینم و پاتریک دمپسی چهره‌ تازه‌وارد فیلم است. سازندگان «بچه بریجت جونز» امیدوار بودند فیلم در افتتاحیه فروشی بیش از 15 میلیون دلار برسد، اما در نهایت به رقمی بیش از 8 میلیون و 200 هزار دلار دست پیدا نکردند.

قسمت نخست این سه گانه سینمایی 15 سال پیش با عنوان «خاطرات بریجت جونز» به سینما آمد و در دوران خود به یک پدیده تبدیل شد. قسمت دوم سال 2004 با عنوان «بریجت جونز‌: نکته باریک» اکران شد. «بچه بریجت جونز» سومین فیلم از مجموعه فیلم‌ها است.

این فیلم با بودجه‌ای 35 میلیون دلاری ساخته شده است و برخلاف فروش ناامیدکننده در سینمای آمریکا در 38 کشور خارجی به فروشی برابر با 30 میلیون دلار دست یافت. «بچه بریجت جونز» در افتتاحیه بریتانیا 11 میلیون و 300 هزار دلار فروخت و رکورد فروش افتتاحیه یک کمدی رمانتیک را در این کشور به نام خود ثبت کرد.

نیک کارپو مدیر توزیع داخلی کمپانی یونیورسال اقبال گسترده از فیلم «بچه بریجت جونز» را نشانی از محبوبیت کاراکتر اصلی فیلم و البته کتابی می‌داند که فیلم با اقتباس از آن ساخته شده است. در عین حال موفقیت اصلی کمپانی یونیورسال این هفته با انیمیشن «زندگی مخفی حیوانات خانگی» رقم خورد. فروش این انیمیشن هفته گذشته از مرز 800 میلیون دلار عبور کرد. «زندگی مخفی حیوانات خانگی» در حال حاضر ششمین فیلم پرفروش سال 2016 است.

فیلم جدید اولیور استون درباره ادوارد اسنودن یکی از تازه‌های اکران سینمای آمریکا بود که البته در پایان هفته به فروشی برابر با 8 میلیون دلار بسنده کرد. هر چند که پیش از اکران نیز در افتتاحیه فروشی بیشتر از 10 میلیون دلار برای این فیلم متصور نبود، اما این میزان فروش در افتتاحیه در کارنامه کاری اولیور استون پایین‌ترین رکورد است.

«اسنودن» با بازی جوزف گوردن لویت، شایلین وودلی، زاکاری کوینتو، ملیسا لئو و تام ویلکینسون با صرف 40 میلیون دلار ساخته شده، که برای یک فیلم از سینمای مستقل رقم قابل توجهی است. این فیلم که در جشنواره فیلم تورنتو هم حضور داشت امید دارد تا به یکی از بازیگران فصل جوایز سینمایی بدل شود. کمپانی توزیع فیلم در آمریکای شمالی همان شرکتی که سال گذشته توزیع «افشاگر» برنده جایزه اسکار را برعهده داشت.

منتقدان سینمایی نظرات کاملا متفاوتی درباره فیلم «اسنودن» داشتند، در حالی که برخی به ستایش از فیلم و کار الیور استون پرداختند دیگران آن را اثری معمولی و فاقد ارزش‌های هنری دانستند. اما تماشاگران سینما عمدتا از تماشای فیلم راضی بودند و امتیاز سینمای بالایی را برای آن در نظر گرفتند.

ردیف

نام فیلم

تعداد سالن‌های سینما

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

1

سالی

3525

2

22

70.5

2

جادوگر بلر

3121

1

9.7

9.7

3

بچه بریجت جونز

2927

1

8.2

8.2

4

اسنودن

2443

1

8

8

5

نفس نکش

3208

4

5.6

75.3

6

وقتی شاخه می‌شکند

2246

2

5.5

22.7

7

جوخه انتحار

2740

7

4.7

313.8

8

حیات وحش

2493

2

2.7

6.7

9

کوبو و دو رشته

1757

5

2.5

44.2

10

اژدهای پیت

1948

6

2

72.8

منبع: هالیوودریپورتر / 18 سپتامبر، ترجمه : فرزاد مظفری 

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =