مشکلات مربوط به شاکیان پرونده کلاهبرداری بزرگ مسکن در غرب تهران که به نگین غرب معروف شده، باعث شد تا سخنگوی قوه قضاییه در این باره واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلات شاکیان در ارتباط با پرونده کلاهبرداری مسکن نگین غرب بارها در سرویس مشکلات مردم بحث شده (اینجا)، (اینجا) و (اینجا)
اخیرا هم چند تن از شکات پرونده نگین غرب در تماس با سرویس مشکلات مردم عنوان کرده اند امکان حضور وکیل روی این پرونده وجود ندارد. یکی از وکلای شکات پرونده هم اعلام کرده دادگاه اجازه مطالعه پرونده نگین غرب را به او نداده است.
این موضوع را با غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضا در میان گذاشتیم.
معاون اول قوه قضاییه در این باره توضیح داد: چنین چیزی نیست که وکلای شکات را راه ندهند. البته پرونده ای با چندهزار شاکی طبیعی است 15هزار شاکی بگیرند؟ قبلا هم گفتم شما موردی اگر سراغ دارید که وکیلی می گوید من را راه نمی دهند، بررسی می کنم. این پرونده طولانی است. کار سنگینی متکلف شدند تا مردم کمتر ضرر کنند. دادگاه بدوی حکم داد. راحتترین کار تایید یا رد حکم بود. ماموریت به دادگاه تجدیدنظر داده شد که شکات و متهمان کنار بیایند. قرار شد تحت نظردادگاه این اقدامات صورت گیرد تا خریداران متضرر نشوند.
او در ادامه گفت: حدود 15 هزار و 185 نفر شاکی هستند و حدود 10هزار نفر با گرفتن پول نقد یا ساختمان تعیین تکلیف شده اند.برخی متهمان همکاری نمی کنند. برخی همکاری می کنند. الان مشکل اینجاست پروژه های نیمه کاره باید با نقدینگی جدید پیش برود. راحت می شود گفت متهمان را باید مجازات کرد. ولی اینکه 10 هزار نفر به حق خود برسند، تلاش دادگاه است. امیدواریم تعداد باقیمانده به بخش عمده ای از حق خود برسند.
اژه ای در پایان توصیه کرد: اینکه در این مسیر تخلفی شده یا وکیل را راه داده اند یا نه، موارد را منعکس کنند. دادستان، رئیس کل، دادسرای انتظامی قضات یا حفاظت آماده دریافت این گزارش هستند.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =