میزان نوشت: استاد حوزه علمیه گفت: اسلام در حال شکوفایی است و ابرقدرت‏‌ها را به خاک مذلت می‏‌کشاند، الان زمان آن رسیده است که این سخن را همه جا متذکر شوید.

آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در همایش بزرگ «رسالت اساتید و نخبگان دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس» که با هدف گرامیداشت حماسه بی‌بدیل رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، شهادت و خودباوری ملی و دینی که با حضور اساتید و نخبگان دانشگاهی استان قم در تالار شهید آوینی واقع در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ایران در حال حاضر در شرایط سختی قرار دارد ولی سخت‌تر از شرایط کنونی را نیز در گذشته پشت سر گذاشته و به پیروزی رسیده است.

وی ادامه داد: نمی‌گویم پا را روی پا بیندازید و بگویید همه چیز درست است و حل می‌شود، نه، باید تلاش کرد ولی با نگاه روشن.

استاد حوزه علمیه افزود: با بیان اینکه معیار در عمل، فرامین رهبر است، عنوان کرد: بعضی‏‌ها موقع جنگ حاضر هستند بیایند ولی موقع صلح نه! ملاک اطاعت از رهبری است و باید با این ملاک قدم بردارید، اگر رهبر نشست بنشینید، برخاست برخیزید، هماهنگی با امامت ملاک است.

وی با اشاره به وعده الهی مبنی بر اینکه ‌هرکس به ظالمی کمک کند خدا آن ظالم را بر او مسلط می‏‌کند، ادامه داد: کشته شدن صدام به دست آمریکاییان، تحقق این وعده الهی بود و عراق هم در حال حاضر چوب حمایت‏‌هایش از آمریکا را می‏‌خورد.

استاد حوزه علمیه افزود: آمریکا هیچوقت بر ایران مسلط نمی‏‌شود چون هیچوقت از آمریکا حمایت نکرده است.

آیت‌الله حائری‌شیرازی عنوان کرد: آمریکا در کاری که کرده است درمانده چون اجماعی که می‏‌خواست علیه ایران راه بیندازد را از دست داده است.

وی با اشاره به تقابل رهبری با ادعاهای سران غربی در راستای بر هم زدن برجام گفت: آنجایی که به نفع ایران باشد رهبری آرام آرام برخورد می‏‌کند و آنجا که به ضرر ما باشد رهبری سکوت نخواهد کرد، وقتی طرف غربی تهدید به پاره کردن توافق‏نامه برجام کرد، رهبر گفت در صورتی که توافقنامه برجام را پاره کنید ما هم توافقنامه برجام را می‏‌سوزانیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زینب کبری(س) در وصف کربلا گفت «ما رأیت إلا جمیلا»، چه چیزی برای زینب(س) زیبا بود؟ چگونه زینب(س) حوادث و کنایه‏‌هایی که در عاشورا دید و شنید را زیبا توصیف کرد؟ زینب کبری(س) حقیقت خروجی عاشورا را دید که اینگونه گفت.

وی با بیان اینکه سختی‏‌ها موجب رشد می‏‌شود، افزود: سختی‏‌هایی که ایران طی دفاع مقدس تحمل کرد ایران را به شمشیر آبدیده تبدیل کرد که یکی از بزرگترین دستاوردهای ایران در دفاع مقدس همین امر بود.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه در هر نقطه‏‌ای که از غرب الگو بگیرید در همان‏جا ناموفق می‏‌شوید، افزود: اسلام برای همه چیز الگو دارد، چرا بعضی‏‌ جاها سرنوشت خود را به دست غربی‏‌ها می ‏دهید که منجر به شکستتان شود؟ دستورات اسلام کافی، جامع و موفیقت‌‏آمیز است.

وی با بیان اینکه بعد از فتنه 88 خطبه رهبری جریان 9 دی را به وجود آورد و منجر به جمع شدن توطئه دشمنان شد، ‌افزود: امت اسلامی نباید از رحمت الهی مأیوس شوند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امت اسلام در حال شکوفایی است، با اطمینان می‌گویم اسلام ابر قدرت‏‌ها را به خاک مذلت می‌‏کشاند‏، الان زمان آن رسیده است که این سخن را همه جا متذکر شوید.

وی عنوان کرد: حج برای تطهیر انسان‌ها است ولی شرطش این است که تولیت آن به دست متطهرین بیفتد.

استاد حوزه علمیه افزود: ضربات اسرائیل یمن را تبدیل به شمشیر برنده کرده است،‌ بی‌شک یک سال و نیم درگیری اخیر یمن با دشمنان، رشد بزرگتری را برای یمن در پی خواهد داشت ولی عراق باید مدت طولانی‏‌تری سختی تحمل کند تا تطهیر شود.

وی با اشاره به اینکه تسخیر سفارتخانه آمریکا توسط ایرانیان، بت‌‌شکنی بود، گفت: درگیری آمریکا با ایران منجر به بدبختی خودش می‏‌شود و نتیجه دیگری برایش نخواهد داشت.

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: با قوت قلب از رهبرتان دفاع کنید؛ محکم مسأله همدلی را پیگیری کنید چون جامعه به رقابت نیاز دارد نه به عداوت. 

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =