مهر نوشت: رئیس دانشگاه بیرجند گفت: تعداد زیاد دانشگاه در کشور سبب شده که شان و جایگاه دانشگاه در کشور تنزل و افراد با دیدگاه و طرح های کوچک تربیت شوند.

خلیل خلیلی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی با اشاره به نقش موثر این همایش در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: این کنفرانس به یکی از موضوعات کاربردی در جامعه امروز پرداخته است.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه علوم کاربردی در عصر حاضر، بیان کرد: باید ۸۰ درصد از فعالیت دانشگاه ها در حوزه کاربردی و ۲۰ درصد در علوم صرف باشد.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه های پیشتاز در حوزه علوم کاربردی بوده و سعی دارد خود را در این حوزه به روز کند، عنوان داشت: علوم کاربردی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود چراکه این علوم دنیا را عوض کرده و در تمام مباحث کشور نقش دارد.

کلاس دانشگاه را در حد تربیت لیسانس و مدرک دادن پایین آورده ایم

خلیلی اضافه کرد: همچنین امروز در مباحث دانشگاهی و جامعه ای در تمامی زمینه ها به بخش تخصصی نیاز داریم و باید به حوزه عملی ورود پیدا کنیم.

وی، دانشگاه را یکی از محورهای مهم برنامه های هر کشور عنوان کرد و گفت: اما متاسفانه در کشور ما کلاس دانشگاه را در حد تربیت لیسانس و مدرک دادن پایین آورده ایم.

رئیس دانشگاه بیرجند با انتقاد از اینکه تعداد زیاد دانشگاه در کشور سبب شده که شان و جایگاه دانشگاه در کشور تنزل و افراد با دیدگاه و طرح های کوچک تربیت شوند، بیان داشت: این امر لطمه های زیادی به کشور وارد کرده و سنگین تر هم می شود، بنابراین باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

تحصیل ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند

خلیلی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید دارای برنامه‌های توسعه‌ای باشد و تمامی برنامه‌ها و مشکلات امروز جوامع در آن مطرح و عملی شود، افزود: طی چند سال گذشته کشور با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو بوده که کارهای خوبی روی آن نیز صورت گرفته است اما این کارها متعلق به فرد و گروه خاص نیست.

وی به مشکلات و ضعف امکانات و زیرساخت ها در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی استان خشک و کویری است اما در کویر هم پتانسیل های نهفته زیادی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین با اشاره به فعالیت ۴۱ ساله دانشگاه بیرجند، عنوان داشت: این دانشگاه با ۱۲ هزار دانشجو، ۱۱ دانشگده و سه آموزشکده متولی سایر دانشگاه ها در استان است.

خلیلی ادامه داد: همچنین وجود ۴۵ رشته دکترا، ۱۷۰ رشته ارشد و ۳۵۰ عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه بیرجند در کنار فعالیت دیگر دانشگاه، شهر بیرجند را به شهر دانشگاهی تبدیل کرده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =