ایرنا نوشت: بمب افکن های ائتلاف متجاوز آمریکایی مدعی مبارزه با تروریسم، آخرین پل باقی مانده بر رودخانه فرات را منهدم کردند.

به گزارش رسانه های سوری، جنگنده - بمب افکن های ائتلاف متجاوز آمریکایی بامداد امروز (چهارشنبه) پل شهر العشاره در شرق دیرالزور را بمباران و منهدم کردند.
این پل دو ساحل شرقی و غربی فرات را به هم متصل می کرد.
روز سه شنبه نیز بمب افکن های آمریکایی پل شهر المیادین را در شرق دیرالزور بمباران کردند که بخشی از آن فرو ریخت و غیرقابل استفاده شد.
در روزهای گذشته، این ائتلاف نسبت به نزدیک شدن شهروندان سوری به پل های فرات، پایگاه های داعش و میدان های نفتی هشدار داده بود.
تخریب پل های فرات با هدف جداسازی شرق و غرب این رودخانه از یکدیگر انجام شده است و در صورتی که همه پل های این مناطق غیرقابل استفاده شده باشد، از جرابلس تا بوکمال بیش از700 کیلومتر هیچ پلی برای رفت و آمد به شرق و غرب فرات باقی نمانده است.
بمب افکن های آمریکایی هفته گذشته نیز در حمایت از گروه تروریستی داعش مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور هدف قرار داد که موجب کشته شدن 82 نظامی سوری و زخمی شدن بیش از یکصد نظامی دیگر شد.
استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است.
شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره تروریست های داعش است و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله های هوایی توسط هواپیماهای باری انجام می شود.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =