هدف از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و رفع ناعدالتی‌ها بوده است

استاندار هرمزگان گفت: هدف از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و برخورداری از یک مجری قوانین واقعی اسلام برای مدیریت جامعه مسلمانان و رفع مشکلات و ناعدالتی ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، جاسم جادری در آئین اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار شد، ضمن تقدیر و خوشامدگویی به میهمانان این اجلاس، اظهار داشت: در این اجلاس صدها خادم حسینی از کشورمان و 35 نفر از 17 کشور زیر پرچم حسینی گرد هم آمدند.

وی به فلسفه و تفسیر قیام حسینی اشاره و اضافه کرد: هر پژوهشگری که بخواهد در مورد این قیام مطالعه کند در گام نخست باید با زندگی امام حسین (ع) شناخت پیدا کند و سپس با جستجو در دوره‌های مخلتف زندگی این امام همام به بررسی دلایل و لایه‌های هدف بزرگ وی که اسلام را زنده نگه داشت، بپردازد.

استاندار هرمزگان به وجوه شخصیتی امام حسین (ع) و دیگر بزرگان حاضر در قیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: آن حضرت چهار هدف اصلی برای قیام خود از جمله احیای مظاهر و نشانه‌های اسلام اصیل، اصلاح و بهبود وضع مردم، مبارزه با سمتگران اموی و فراهم ساختن بستری مناسب برای عمل به احکام اسلامی مشخص کردند.

جادری تصریح کرد: هدف از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و برخورداری از یک مجری قوانین واقعی اسلام برای مدیریت جامعه مسلمانان و رفع مشکلات و ناعدالتی ها بوده است.

وی گفت: اکنون نیز امیدواریم در ایران اسلامی که رهبری آن به دست رهبر فرزانه انقلاب است، علم مقابله با یزید و یزیدیان یک بار دیگر بتواند با تاثیر بر روی تمام بلاد اسلامی که در بند حاکمان خودکامه است، تاثیرات عالیه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه سال گذشته استاندار هرمزگان، به نمایندگی از مردم این استان پرچم میزبانی از اجلاس پیرغلامان حسینی را بر عهده گرفت، اظهار داشت: این اجلاس در تاریخ هرمزگان برای همیشه ماندگار خواهد شد.

بهروز اکرمی با بیان اینکه شش ماه برای هماهنگی این امر زمان گذاشتیم، اضافه کرد: ‌بیش از 650 نفر از سایر استان‌ها و 35 نفر از 17 کشور دنیا در این اجلاس حضور یافته‌اند.

دبیر استانی اجلاس پیرغلامان حسینی در هرمزگان، ضمن تقدیر از سازمان صدا و سیما یادآور شد: تمامی سعی و تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس به کار بردیم و اگر کمی و کاستی و نواقصی در کار بوده است از میهمانان پوزش می‌خواهیم.

در بخشی از مراسم اختتامیه نیز پرچم بارگاه و آستان مقدس امام حسین (ع)، که توسط خادمان امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس و سید عبدالعزیر به نمایندگی از حرم امام حسین (ع) حمل می‌شد، به محل برگزاری مراسم آورده شد و توسط استاندار هرمزگان به استاندار اصفهان که استانش میزبان دور بعدی این اجلاس است واگذار شد.

در پایان این اجلاس از خادمان و پیرغلامان حسینی تجلیل و قدردانی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =