بهره برداری از ۴طرح فنی صدا و سیمای خلیج فارس/پروژه تلویزیون تعاملی از برنامه های صدا و سیماست

همزمان با برگزاری چهاردهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی ، با حضور رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، چهار طرح فنی صدا و سیمای خلیج فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، معاون فنی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس گفت : مهمترین این طرحها راه اندازی 12 سامانه تلویزیونی دیجیتال است.

احمد شیخ سیوندی افزود : با راه اندازی این سامانه ها ، 16 روستای هرمزگان در شهرستانهای جاسک ، بشاگرد و سیریک با جمعیت چهار هزار و 893  نفر ، برای نخستین بار شبکه های صدا و سیما را دریافت می کنند.

وی گفت : برای اجرای این طرحها هفتاد میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون فنی صدا وسیمای مرکز خلیج فارس افزود :  با بهره برداری رسمی از این سامانه ها، پوشش تلویزیونی دیجیتال برای 65 هزار نفر از مردم هرمزگان و اهالی شهر زرآباد سیستان و بلوچستان فراهم شد و میزان پوشش شبکه های دیجیتال از 86 و پنجاه و شش صدم درصد به 90 درصد افزایش یافت.

شیخ سیوندی گفت : سه طرح نوسازی تجهیزات پشتیبانی صدا و تصویر از دیگر طرحهایی است که امروز با حضور رئیس رسانه ملی در صدا و سیمای خلیج فارس به بهره برداری رسید.

این طرح ها با هدف یکسان سازی برنامه های تولیدی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان صدا و سیما نیز گفت : برنامه آینده صدا و سیما فعالیت بر روی فضای مجازی است که پروژه های تلویزیون تعاملی و ارائه سرویس های متعدد بر بستر فضای مجازی از برنامه های آینده سازمان است .

علی عسکری در مراسم بهره برداری از چهار طرح فنی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در بندرعباس افزود : با توجه به اینکه هر روز فضای مجازی تأثیر بیشتری در زندگی انسانها و مخاطبان ما می گذارد سازمان برنامه های گسترده ای در این زمینه دارد که به تدریج انجام می شود.

رئیس رسانه ملی گفت : با توجه به رقابت سنگین رسانه ای در دنیای امروز باید معماری رسانه ای صدا و سیما را کامل کنیم که تکمیل پوشش دیجیتال ، بخشی از این معماری است .

دکتر عسکری افزود : امروز با بهره برداری از طرحهای توسعه پخش دیجیتال مرکز خلیج فارس ، 12 منطقه این استان پهناور می توانند از خدمات پخش دیجیتال بهره مند می شوند که این بخشی از تکمیل پوشش دیجیتال در کشور است .

رئیس سازمان صدا و سیما گفت : هرمزگان با توجه به مرزی بودن و اهمیت ویژه ای که دارد برای سازمان صدا وسیما در اولویت است و تکمیل پوشش دیجیتال در هرمزگان با اولویت انجام خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =