سه سیلوی ذخیره سازی گندم با حضور وزیر دفاع در استان زنجان به بهره‌برداری رسید

سیلوی ذخیره سازی استراتژیک ذخیره گندم با ظرفیت 25 هزار تن در شهرک صنعتی شماره یک و دو سیلوی در شهرستانهای خدابنده و زنجان جمعا به ظرفیت 78 هزار تن با حضور حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در زنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین، سیلوی زرین پیمان خدابنده که هم اکنون به عنوان تنها سیلوی فعال شهرستان خدابنده محسوب می شود و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی می کند، در سال 85 آغاز به فعالیت و در همان سال سیلوی روباز 15هزار تنی و در سال 86 نیز سیلوی فلزی این مجموعه با ظرفیت 30هزار تن احداث شد.
همچنین با انجام فازهای توسعه ای سیلوی زرین پیمان خدابنده در سال 95 ظرفیت سیلوی فلزی به 110هزار تن و فضای روباز به 25هزار تن رسید.

کارخانه آرد ماهدشت زنجان از دیگر طرحهای افتتاح شده در این سفر بود.

این کارخانه در سال 1384 دارای ظرفیت 11 هزار تن انبار بتنی بوده و در سال 1388 به احداث سیلوی نخست به میزان 13 هزار تن اقدام نمود و در سالجاری فاز دوم توسعه خود را به ظرفیت 25 هزار تن به بهره برداری رساند.

شایان ذکر است سیلوی گندمک ولی عصر زنجان به ظرفیت اسمی 30هزار تن در سال 89 شروع بکار نموده و در سال 93 فاز نخست آن به ظرفیت 5 هزار تن به بهره برداری رسید که با اجرای فاز توسعه ای این مجموعه در سال های 94 و 95 ظرفیت این مجموعه به 28 هزار تن رسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =