رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورهای اروپایی می توانند نقش مستقل و مثبت تری در حل و فصل منازعات منطقه ای ایفا کنند.

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در دیدار کارل بیلدت نخست وزیر و وزیر خارجه سابق سوئد به بحران سوریه اشاره کرد و افزود: حفظ تمامیت ارضی سوریه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قطعا هیچ راه حل نظامی برای آن متصور نیست و باید برای به دست آوردن صلح پایدار و حفظ تمامیت ارضی این کشور تلاش کرد.

وی به حضور اتباع 80 کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی در بحران سوریه اشاره و تصریح کرد: این مساله می تواند برای آینده صلح جهانی مخاطراتی ایجاد کند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بدون دخالت کشورهای خارجی و تروریست هایی که هر گونه جنایتی انجام می دهند باید اجازه داد مردم و گروه های سوری و دولت این کشور برای آینده سوریه تصمیم بگیرند.

ولایتی در بخش دیگری از این دیدار روابط ایران و سوئد را با قدمت و تاریخی توصیف کرد و گفت: تبادل هیات های بسیاری بین دو طرف وجود داشته است.

نخست وزیر و وزیر خارجه سابق سوئد نیز در ادامه این دیدار هدف از سفر به هایران را مستحکم کردن روابط ایران و شورای اروپا بیان کرد و اظهارداشت: ما ملاقات و جلسات سازنده ای در ایران داشته ایم.

کارل بیلدت در ادامه به بحران سوریه اشاره کرد و یادآور شد: بحران این کشور افکار عمومی را دچار نگرانی جدی کرده است و ایران نقش قابل توجهی برای حل مشکلات منطقه به ویژه در سوریه دارد.

وی با بیان این که وضعیت منطقه با توجه به دخالت های برخی کشورهای خارجی دچار پیچیدگی شده است،تاکید کرد: حفظ تمامیت ارضی سوریه برای ما هم مهم است وحل و فصل امور سوریه باید زیر نظر سازمان ملل باشد.

سرپرست هیات اعزامی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: تفکیک گروه های تروریستی که در حال حاضر در سوریه می جنگند تفکیک دشوار است و باید این گروه ها به خوبی شناسایی شوند تا بتوان با آنها مقابله جدی تر کرد.

کارل بیلدت نخست وزیر و وزیر خارجه سابق سوئد برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران از دوشنبه هفته جاری به همراه هیاتی از شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در تهران به سر می برد.
وی پیش از این با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =