همه‌چیز درباره بیلبوردهای جاسوسی یاهو

یاهو بیلبورد هوشمندی ساخته که با استفاده از میکروفون، دوربین و سایر حسگرهای تعریف‌شده، رفتار تبلیغاتی عابران را ضبط کرده و آنالیز می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، هم‌زمان باخبر احتمال فروش یاهو به کمپانی‌های بزرگ دو خبر هک 1 تا 3 میلیارد اکانت‌های یاهو و نیز پاس دادن ایمیل‌های کاربران به سرویس جاسوسی آمریکا از سوی مدیران یاهو جنجال رسانه‌ای بزرگی به پا کرده است که سومین خبر نیز می‌تواند ضربه دیگری بر پیکره این کمپانی آیکونیک آی تی باشد.

خبر سوم این است که یاهو بیلبورد هوشمندی را توسعه می‌دهد که در آن دهها دوربین، میکروفون، سنسورهای حرکتی و بیومتریک و همچنین شناسایی از طریق اثرانگشت و شناسایی چهره فراهم‌شده و عابران تحت مانیتورینگ خودکار قرار می‌گیرند.

از روی ویدئوها می‌توان فهمید کدام عابر به کدام تبلیغ بیشتر نگاه کرده است. از روی اصوات ضبط‌شده می‌توان انواع واژه‌های استفاده‌شده توسط بینندگان را شنید. سپس نتایج به‌دست‌آمده توسط الگوریتمی پیشرفته مورد آنالیز قرارگرفته و تحلیل می‌شوند.

این بیلبوردها را می‌توان نزدیک محل‌های پرتردد و پر خودرو قرارداد تا به نتایج مطلوب رسید. حتی از روی جی‌پی‌اس نصب‌شده روی خودرو، صاحب آن را نیز تشخیص داد.

کاربران مستقل این حرکت یاهو را نقض حریم خصوصی می‌دانند.

گفتنی است ساعاتی پس از انتشار این خبر، سازمان ثبت اختراعات آمریکا لینک بیلبورد را برداشت.{لینک}





5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =