مهر به نقل از رئیس پژوهشگاه هوافضا نوشت تا پنج سال آینده پروژه اعزام انسان به فضا به صورت زیرمداری انجام می شود؛ به‌ طوری که تا قبل از سال ۱۴۰۴ تحقیقات آن انجام و در سال ۱۴۰۴ این پروژه به طور کامل اجرایی خواهد شد.

فتح‌الله امی در خصوص میزان اعتبارات لازم برای چنین پروژه ای گفت: اعتبارات مربوط به پرتاب انسان به زیر مدار ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود؛ در حال حاضر ۵۳ پروژه در زمینه پرتاب موجود زنده در این پژوهشگاه تعریف شده است.

به گفته رئیس پژوهشگاه هوافضا، پروژه‌های مربوط به اعزام انسان به فضا از پرتاب سلول موجود زنده آغاز شده و با پرتاب دو میمون ادامه یافت. این دو میمون در حال حاضر زنده هستند و در پژوهشگاه رویان نگهداری می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه هوافضا با بیان اینکه اجرای پروژه اعزام انسان به فضا در اولویت تحقیقاتی ما قرار دارد هر چند که در اولویت وزارت ارتباطات نیست، عنوان کرد: این پروژه طوری در اولویت ما قرار دارد که در چهار جلسه دبیرخانه شورای فرهنگی بر اجرای این پروژه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پروژه اعزام انسان به فضا به صورت مرحله‌ای اختصاص داده می شود، افزود: در سال ۹۵ نیز بر اساس جدول ۱۴ بودجه که مربوط به اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها به امر پژوهش است، اعتبارات این پروژه تامین شود.

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =