آیت‌الله خاتمی حماسه مردمی در بازی ایران و کره را در نماز جمعه ستود

سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه اشاره‌ای به بازی ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بازی تیم ملی فوتبال مقابل کره جنوبی در روز تاسوعا از هفته ها قبل اعتراضات زیادی را برانگیخت. خیلی از افراد متدین از این اتفاق ابراز ناخشنودی کردند، عده ای گفتند اصلا تیم ملی از دست رفتن این سه امتیاز و حتی محرومیت بعد از آن را به جان بخرد و در این بازی حاضر نشود. عده ای حتی پا را فراتر گذاشتند و کسانی که قصد داشتند برای این بازی به استادیوم بروند را تهدید کردند. 

همه این اتفاقات اما تنها تا زمانی بود که خطیب نماز جمعه تهران آیت الله موحدی کرمانی یک پیشنهاد منطقی از تریبون نماز جمعه برای این بازی بدهد. ایشان در خطبه های نماز جمعه هفته پیش از برگزاری بازی از این گفت که حالا که نمی توانیم تاریخ و زمان بازی را تغییر دهیم، پس بهتر است کسانی که به ورزشگاه می روند ورزشگاه را به حسینیه تبدیل کنند و تا جای ممکن با لباس تیره و با حالت عزاداری به ورزشگاه بروند. 

پس از این پیشنهاد مهدی تاج و دیگر مسوولین هم در این باره صحبت هایی کردند و از برنامه هایشان برای این روز خاص گفتند. مصطفی مدبر مدیر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی از آمادگی شرکت متبوع خود برای آماده سازی ورزشگاه برای این اتفاق مهم و حرکت دسته های عزاداری از در ورودی ورزشگاه گفت. 

در روز بازی اما صد هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر شدند که اکثرا سیاه پوشیده بودند و از ساعتی پیش از آغاز بازی به انجام عزاداری و سینه زنی به یاد امام حسین (ع) پرداختند. اتفاقی که سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران امروز از آن تمجید کرد و گفت: دعاگوی کسانی هستم که این برنامه ها را تدارک دیده بودند و ورزشگاه آزادی را به یک حسینیه بزرگ تبدیل کردند. حج الاسلام سیداحمد خاتمی در این صحبت ها بخش هایی از گزارشی از یک روزنامه سعودی را خواند که در آن دراین باره نوشته شده بود: «هواداران فوتبال روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی بیشتر شبیه عزاداران بودند و همه تیره پوشیده بودند و برای امام حسین عزاداری می کردند. »

او با ابراز خرسندی از عصبانیت این روزنامه سعودی از این اتفاق در ادامه گفت: البته این بار این اتفاق به خوبی برگزار شد ولی اینطور نباشد که دوباره مسوولان دست روی دست بگذارند و از چهار سال یا سه سال قبل که فرصت دارند برای تغییر چنین تاریخ هایی کاری انجام ندهند و یک باره از چند روز قبل از بازی بگویند دیگر دیر شده و چاره ای نیست و نمی شود تاریخ بازی را تغییر داد. 

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    41 6
    تا کی قراره گنجایش آزادی رو 100 هزار تا حساب کنید؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    61 2
    یادمان نرود حرفهای کسانی که به مردم اعتماد نداشتند و گفتند تعطیل کنید و .این معنی تبدیل تهدید به فرصت است
  • عباس IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    29 0
    جناب خاتمی ،ضمن تشکر از تقدیر شما لطفا یه کم به برخی مسولین و برخی آقایان تذکر بدین که قصاص قبل از جنایت نکنند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    28 4
    اینو نگی چی بگی
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    44 4
    رو سیاهی زود قضاوت کردن فقط برا امثال شما و تندرو ها موند
  • شاهان RO ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    91 9
    بعضي ها عجب رويي دارند تا هفته پيش شمشير رو از رو بسته بودند.