مستند «اعتراض وارد نیست» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بیروت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «اعتراض وارد نیست» (Overruled) به کارگردانی فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان برنده جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند شانزدهمین دوره جشنواره بیروت شد.

جشنواره‌ فیلم بیروت از معتبرترین جشنواره‌های مستقل کشورهای عربی است که از پنجم تا سیزدهم اکتبر با نمایش 76 فیلم‌ از کشورهای منطقه‌ی خاورمیانه و جهان در شهر بیروت، پایتخت لبنان برگزار ‌شد.

این مستند را خواهر و برادر فرناز و محمدرضا جورابچیان در مدت سه سال ساختند و به دست بهمن کیارستمی تدوین شده است. «اعتراض وارد نیست»‌ داستان زندگی پنج مهاجر افغان در ایران را به تصویر می‌کشد که به شکلی کاملا اتفاقی در زمین تنیس‌های شمال شهرتهران مشغول به کار می‌شوند. درحالی که سیل مهاجرت غیرقانونی به اروپا معضل کنونی عصر معاصر به شمار می‌رود، این فیلم بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روبرو می‌کند.

کارلوس شاهین کارگران و بازیگر لبنانی ریاست کمیته داوری جشنواره را برعهده داشت، ندی دومانی مدیر شورای ارتباطات و رسانه اردن و همچنین پیر ابی صعب معاون سردبیر روزنامه الاخبار لبنان عضو هیئت داوران این جشنواره بودند.

حضور کارگردانان جوان در این دوره به وضوح چشم می‌خورد و بیشتر فیلم‌ها به مسائل اجتماعی مانند مهاجرت، تروریسم و جنگ‌های داخلی پرداخته بودند.

«اعتراض وارد نیست» پیش‌تر منتخب جشنواره مستند هات داکس و برنده جایزه منتقدان جشنواره نِز کلکته شده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =