روابط عمومی متروی تهران در پاسخ به شهروندان که معترضند بیش از میزان مصوب از اعتبار بلیت آنها، کرایه کسر شده، می‌گوید باید به شرکت پیمانکار مراجعه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کامنتهای تکرار شونده در سرویس مشکلات مردم، مسایلی است که متروسواران هر روز با آن درگیرند. یکی از این مشکلات که اخیرا به آن زیاد اشاره می شود به موضوع اخذ کرایه بیش از میزان مصوب در مسیرهای مترو مربوط می شود.

شهروندان می گویند چرا هزینه زیادی از بلیت اعتباری آنها بر خلاف مصوبه کسر می شود. یکی از مخاطبان در این باره نوشته: طبق تعرفه ، مبلغ كسر شده از اعتبار کارت به هنگام خروج از 50 كيلومتر به بالا4500 ریال از اعتبار بليت كسر خواهد شد.ولی اخیرا برای مسافت های کوتاه بیش از700 تومان از اعتبار کارت ها کسر می شود.چه کسی در این زمینه پاسخگو هست؟

مخاطب دیگری این مشکل را از دید خود اینطور توضیح داده:

گرانفروش پنهان شرکت مترو مدتی است که حتی برای مسیر های کوتاه ، بیش از700 تومان از کارت های اعتباری کسر می شود. درصورتیکه در مسیرهای طولانی می بایست حداکثر450 تومان از کارت ها کسر شود . قبلا نیز چند مورد از شهروندان پیام دادند ولی رسیدگی نشد.لطفا مجددا پیگیری شود .ممنون و متشکر

این مشکلات در حالی مطرح می شود که طبق مصوبه شورای شهر تهران، باید کرایه های اخذ شده برای بليت هاي اعتباري مبلغ دار در متروی تهران به روش زیر اخذ شود:

نوع بليت

ناحيه سفر

مسافت پيموده شده

بليت تك سفره (ريال)

مبلغ كسر شده در خروجی (ريال)

اعتباري مبلغ دار

ناحيه 1

از 0  تا 10 كيلومتر

7000

2800

اعتباري مبلغ دار

ناحيه 2

از 10 تا 20 كيلومتر

7000

3000

اعتباري مبلغ دار

ناحيه 3

از 20 تا 30 كيلومتر

7000

3500

اعتباري مبلغ دار

ناحيه 4

از 30 تا 40 كيلومتر

7000

4000

اعتباري مبلغ دار

ناحيه 5

از 40 تا 50 كيلومتر

7000

4250

اعتباري مبلغ دار

ناحيه 6

از 50 كيلومتر به بالا

7000

4500

 اعتباري مبلغ دار

تهران-كرج 

6000 

 

توضیح دیگر اینکه طبق قانون دارندگان بليت هاي اعتباري بايستي در هنگام خروج از ايستگاه مقصد بليت خود را به دستگاه هاي كنترل نشان دهند، در غير اين صورت حداكثر هزينه سفرهاي درون شهري (4500 ريال) از اعتبار بليت ايشان كسر خواهد شد.

روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران در پاسخ به اعتراض شهروندان درباره کسر بیش از مصوبه از بلیت اعتباری آنها، توضیح داد: مسئولیت این کار با شرکت پیمانکار مترو است. اگر آنها پاسخگو نبودند، باز هم ما در خدمتیم.

گفتنی است شرکت پیمانکاری یاد شده، یک شرکت خصوصی پیمانکار متروی تهران است که با ارائه شماره تلفن در سایت خود، شرکتهای زیرمجموعه اش را معرفی می کند. یکی از کارکنان این شرکت در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار ما گفت: اطلاعی از این موضوع نداریم.

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    48 1
    شما اون پیمانکار را استخدام کردید و اون باید به شما پاسخگو باشه مردم که نباید با پیمانکارتان سر و کله بزنند
  • بی نام FR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    42 1
    حتما گفتید قیمت را بالا می بریم کسی نمی فهمه اگر هم کسی فهمید میگیم به پیمانکامان مراجعه کنید که همین طوری یک مدتی بگذره تا همه عادت کنند و یادشون بره