ایسنا نوشت: نیروهای امنیت مرزی هند اعلام کردند در تلافی اقدام سربازان پاکستانی در نقض آتش بس در مرز دو طرف در منطقه کشمیر هفت سرباز پاکستانی را کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال اسلام آباد این ادعای هند را رد کرده است.

نیروی امنیت مرزی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: تکاوران پاکستانی اوایل روز جمعه با تک تیرانداز مواضع نیروهای هندی را پس از تلاش شکست خورده گروهی از شبه نظامیان به منظور ورود شبانه به خاک هند در منطقه هیراناگار هدف قرار دادند.

نیروی امنیت مرزی هند در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: در طی آتش بی‌وقفه سلاح‌ها یک شبه نظامی و هفت تکاور پاکستانی کشته شدند.

سخنگوی این نیرو به خبرگزاری فرانسه گفت: هندی‌ها بعد از آنکه یکی از سربازانشان توسط آتش تک تیراندازان پاکستانی از آن سوی مرز شدیدا زخمی شد دست به یک حمله تهاجمی زدند.

این سخنگو گفت: از خاک پاکستان یک تلاش برای نفوذ به خاک هند انجام شده و آنها با تک تیرانداز آتش گشودند و ما تلافی کردیم. اجساد آنها در آن طرف مرز افتاده است.

این در حالی است که ژنرال آسیم بجوا، سخنگوی ارتش پاکستان ادعای هند را رد کرده و هندی‌ها را متهم به آتش تحریک نشده در مرز کرد.

بجوار در توئیتر گفت: ادعای هند در خصوص هدف قرار دادن یا کشتن هرگونه سرباز یا تکاور پاکستانی با گشودن آتش در هر زمان در محل مرز در کشمیر کاملا بی‌اساس و کذب است.

این در حالی است که در ماه سپتامبر یک پایگاه مهم ارتش هند در کشمیر مورد حمله شبه نظامیانی که از خاک پاکستان آمده بودند قرار گرفت.

این رخداد باعث افزایش تنش‌ها میان دو کشور شد و از آن زمان تاکنون نیروهای دو طرف به طور منظم به تبادل آتش در مرز مورد مناقشه در کشمیر می‌پردازند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =