ایرنا نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت که این کشور مجموعه ای از اقدام ها را برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا تدارک دیده است.

ریابکوف روز دوشنبه در نشست شورای فدراسیون (مجلس سنای پارلمان روسیه) اعلام کرد: اگر واشنگتن تحریم های جدیدی علیه مسکو اعمال کند، این اقدام ها بی پاسخ نمی ماند، زیرا مجموعه ای از تدابیر مقابله به مثل پیش بینی شده است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از ریابکوف نوشت: سیاست تحریمی آمریکا در مورد روسیه مدتی طولانی است که آغاز شده و از این رو براساس بررسی ها مجموعه ای از تدابیر برای پاسخ دادن به تحریم ها احتمالی اندیشیده شده است.

ریابکوف پیشتر گفته بود: واشنگتن همیشه تهدید تحریم علیه مسکو را مطرح می کند و این موضوع نشان می دهد به تیرگی و از بین بردن روابط دوجانبه علاقه مند است.

وی با اشاره به اعلام کاخ سفید مبنی بر همکاری با اروپا برای اجرای تحریم های جدید ضدروسی در ارتباط با اوضاع سوریه، اظهار کرد: چنین دیده می شود که کاخ سفید از بین بردن روابط روسیه و آمریکا را هدف قرار داده است، در حالیکه برای بازسازی مناسبات به سال ها زمان نیاز است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.
پیامد این تحریم های سه ساله، اکنون نیز اعلام شده است که کشورهای تحریم کننده ممکن است به دلیل همکاری ضدتروریستی مسکو با دمشق، محدودیت های جدیدی را علیه روسیه وضع کنند.

همچنین در نشست وزیران امور خارجه هشت کشور در لندن با موضوع بحران سوریه، آمریکا و انگلیس بر افزایش فشارهای ضدروسی تاکید کردند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا یکشنبه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود در لندن گفت که واشنگتن و لندن اعمال تحریم هایی را علیه مسکو و دمشق در ارتباط با شهر حلب بررسی می کنند.

جانسون نیز اظهار کرد: از طریق دیپلماسی فشار خواهیم آورد، چون ابزار آن را داریم. به نظر من قوی ترین اقدام این است تا کاری کنیم که پوتین و روس ها عواقب کار خود را احساس کنند.

ریابکوف یک روز پس از بیان این اظهارات نیز گفت: این رفتار شایسته کشوری که ادعا می کند می تواند به اهداف خود در سیاست خارجی دست یابد، نیست و از این شیوه ها نمی توان به مقصد رسید.

وی تاکید کرد: دشمنی های آمریکا در قبال روسیه بی پاسخ نمی ماند تا موافقان سیاست های تحریمی بتوانند بی تاثیر بودن اقدام های خود را برای دستیابی به منافع مورد نظر از راه تهدید درک کنند.

دو هفته پیش نیز روسیه دو توافقنامه همکاری اتمی با آمریکا را به علت خودداری این کشور از اجرای مفاد آن و همچنین در اعتراض به سیاست های ضدروسی واشنگتن تعلیق کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =