شصت و چهارمین جلسه کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر کرج به ریاست سعید مصطفایی در سالن جلسات پارلمان شهری تشکیل شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در این جلسه که مصوباتی نیز داشت، بررسی لایحه شهرداری در خصوص پیگیری آراء صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این لایحه شهرداری خواستار شده بود تا نسبت به بکار گیری وکیل جهت اخذ نظر مثبت اعضای هیات عمومی آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اقدام نماید.

مصطفایی، رئیس کمیسیون حقوقی در این رابطه اظهار داشت: موضوعات آراء دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال یک و نیم درصد خسارت تاخیر تادیه، ابطال تعرفه عوارض 5 درصد حق النظاره خدمات مهندسی، ابطال عوارض تغییر کاربری، ابطال عوارض تخلف ساختمانی در قالب پذیره و اضافه تراکم، ابطال عوارض نقل و انتقال عرصه اعیانی، سرقفلی تجاری، اداری و صنعتی، ابطال عوارض تفکیک اراضی، موضوع یک و نیم درصد بهره متداول بانکی که فعلا در کمیسیون تخصصی هیات عدالت اداری در حال رسیدگی می باشد، که این آراء سبب کاهش درآمد شهرداری شده است و نیازمند بررسی می باشد.

وی گفت: طبق این لایحه به شهرداری اجازه داده می شود جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری و عموم شهروندان هر یک از آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری مندرج در لایحه را به یکی از وکلای دادگستری و یا مشاورین حقوقی شهرداری ارجاع نماید.

گفتنی است رسیدگی به این لایحه جهت بررسی بیشتر به جلسات بعدی موکول شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =