رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از وجود 570 معدن در این استان خبر داد و گفت: معادن این استان از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردارند ولی تاکنون از بخش کوچکی از آن استفاده شده است

به خبرگزاری خبرانلاین سمنان، بهروز اسودی با اشاره به سهم 60 درصدی این استان از معادن نمک کشور افزود: ۹۵ درصد زئوليت کشور، ۹۵درصد سلستين،۲۰درصد كروميت، ۱۵درصد ذغال‌سنگ كشور و بخش عمده گچ ایران و ...در این استان تامین می‌شود.
وی ایران را از برترین کشورهای دنیا در بخش معدن برشمرد و با بیان اینکه سمنان از ظرفیت بی‌بدیلی در منابع سرشار معدنی برخوردار است گفت: اگر سرمایه‌گذاری درستی در بخش معادن این استان صورت گیرد، سرانه درآمد در این استان می‌تواند چندین برابر شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر متناسب با ظرفیت‌های معدنی، بهره‌برداری چندان زیادی از معادن این استان صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که معادن استان سمنان می‌تواند تا 50 برابر رقم فعلی افزایش یابد.
بهروز اسودی با بیان اینکه معادن، وابستگی آنچنانی به خارج از کشور ندارند، خاطرنشان کرد: از همین‌رو، معادن استان سمنان در دوران تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران، کمترین آسیب را از ناحیه تحریم‌ها دیدند.
وی، اتکاء به داخل را ویژگی اکثر قریب به اتفاق معادن برشمرد و اظهار کرد: به‌واسطه همین خصوصیت، تقریبا در دوران تحریم‌ها و در اوج تحریم‌ها نیز حتی یک واحد معدنی در استان سمنان تعطیل نشد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با یادآوری اینکه سمنان از ذخاير معدني منحصر به فردی برخوردار است تصریح کرد: نمک، گچ، سولفات سديم، سلستين، زئوليت، سنگ آهك، سنگ آهن ، زغال سنگ، سنگ لاشه، گرانيت، مرمريت ،بوكسيت ،باريت،مس، كروميت، روي، طلا، فلورين و ... از جمله معادنی هستند که از ذخایر خوبی در این استان پهناور برخوردارند.
اسودی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: معادن در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می‌توانند نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای داشته باشند لذا باید برای تحقق عملی این شعار بهره بیشتری از ظرفیت‌های مغفول مانده بخش معدن گرفت.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =