مرتضی ایمانی‌راد

سال ٢٠١٦ به سال شگفتى تبدیل شده است. بزرگترین شگفتى سال میلادى جارى، رأى آرى مردم انگلستان به خروج این كشور از اتحادیه اروپا بود كه كمتر كسى می توانست آن را پیش بینى كند و همزمان نوسان عجیبى در فرصتى كوتاه در بازارهاى جهانى شكل گرفت.

بعد از آن چندین انتخابات در اروپا شكل گرفت و نتایج غیر قابل انتظارى داشتند. ظرف 10 روز آینده نتیجه انتخابات امریكا مشخص مى شود و شاید جهان منتظر یك شگفتى دیگرى است؛ شگفتى كه اگر رخ دهد، تكانه هاى آن بسیار از سایر رخدادهاى سال ٢٠١٦ جدى تر است. این شگفتى هم انتخاب ترامپ، كاندیداى پوپولیست ریاست جمهورى امریكا است.


هر چند كه بیشتر راى گیرى هاى مقدماتى نشان از انتخاب كلینتون دارد، ولى باز بازارهاى مالى انتظار یك شگفتى دیگر را دارند. بنابراین از روز دوشنبه كه بازارهاى مالى باز مى شود، با هر خبر از انتخابات شاهد نوسان قابل توجهى در بازارهاى مالى خواهیم بود. به عنوان نمونه، روز جمعه كه FBI اعلام كرد كه ایمیل هاى پاك شده خانم كلینتون را قرار است وارسى كند، یك باره دلار سقوط كرد و طلا در كمتر از چند دقیقه بیش از 10 دلار افزایش یافت.


در این 10 روز باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهورى امریكا هر خبرى می تواند بازاهاى جهانى را تكان دهد. در مجموع می توان پیش بینى كرد كه با هر خبرى كه انتخاب ترامپ را تقویت كند دلار سقوط بیشترى می كند، طلا به شدت بالا مى رود و یورو و سایر ارزهاى مقابل دلار امریكا نیز قوى خواهند شد. از آن گذشته شدت این تغییرات نیز بالا خواهد بود.

22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =