سفیر انگلیس در تهران گفت : کاهش سطح روابط تهران و لندن در صورت تحقق، تاسف آور خواهد بود.

به گزارش ایرنا سایمون گس در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران از دولت خواسته اند تا سطح روابط خود را با این کشور کاهش دهد، تاکید کرد: در این دیدار ما در رابطه با کاهش سطح روابط هیچ صحبتی نداشتیم ولی به اعتقاد من به جای کاهش روابط دو کشور، این روابط باید در سطح کنونی خود ادامه داشته باشد.

سایمون گس با اشاره به دیدار خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: ما نشستی بسیار شفاف و صریح داشتیم که هر دو طرف در آن نگرانی های خود را در رابطه با مسائل مختلف مطرح کردند و امیدواریم این نشست نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

این دیپلمات انگلیسی در پاسخ به این سوال که انگلیس چه نظری در رابطه با تبادل اورانیوم 3.5 درصد با سوخت 20 درصد مورد نیاز نیروگاه تحقیقاتی تهران دارد، تصریح کرد: ما جزء کشورهای مذاکره کننده با ایران به همراه آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه تبادل اورانیوم کم غنی شده با سوخت 20 درصد مورد نیاز نیروگاه تهران نیستیم.

وی همچنین افزود: من به عنوان سفیر انگلیس نمی خواهم در این رابطه اظهار نظر کنم و بهتر است مقام های روسیه، فرانسه و ایالات متحده در این باره سخن بگویند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۴
    0 0
    بله،آقای سفیر حتما راست می گه اگه قبول ندارید به تاریخ دویست ساله اخیر ایران مراجع کنید تا متوجه شوید که انگلیسیها چقدر ماه و مبادی آدابند؟؟؟؟