عضو شورای اسلای شهر کرج گفت: ورزش همگانی موجب افزایش رفاه عمومی، ارتقای سطح سلامت، کاهش چشمگیر هزینه های درمان و هزینه های مربوط به ناهنجاری های اجتماعی است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، غفور قاسم پورضمن بیان اینکه ظرفیت ورزش همگانی باید به خوبی شناخته شود، گفت: جامعه ای که از ورزش بهره می برد؛ طبیعتا جامعه ای سالم است. بسیاری از ناهنجاری ها و بزهکاری ها در جامعه ورزش دوست کمتر مشاهده می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص نقش ورزش در زمینه های مختلف جامعه عنوان کرد: در نگاه اول ورزش از طریق کاهش هزینه های پنهان موجب افزایش بهره وری ملی ارتقاء توان نیروی انسانی و متعاقبا عملکرد آنها می شود از طرفی یکی از مولفه های کلیدی عملکرد اقتصادی میزان تقاضای آن است.

وی در ادامه افزود: ورزش همگانی یکی از عوامل افزایش بهره وری نیروی انسانی و رشد اقتصاد ملی است، بر اساس گزارش یکی از نهادهای بین المللی، میزان هزینه کرد سالیانه دنیا برای کاهش چاقی حدود دو تریلیون دلار است. یعنی بعد از جنگ و تروریسم، چاقی بیشترین هزینه را در جهان داشته است. در کشور ما نیز حدود ۶۵٪ افراد به چاقی مبتلا هستند. با گسترش ورزش همگانی می توان بسیاری از هزینه کردهای درمان چاقی را که از طریق خانواده ها و دولت تامین می شود؛ کاهش داد.

قاسم پور در خصوص تاثیر ورزش همگانی بر جامعه گفت: تاثیر ورزش تنها محدود به جسم و سلامت آن نمی شود؛ بلکه موجب افزایش قوام خانوادگی و پیوندی شاد و مستحکم بین اعضای آن می شود.

این مسئول تلاش جهت تقویت روحیه ورزشکاری و ورزش خواهی و همگانی کردن ورزش، تلاش جهت اهتمام به ورزش همگانی به‌ عنوان یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در سلامت و شادابی جامعه، ارتقای سلامت و دستیابی به نشاط و توسعه مهارت‌های جسمی و روحی روانی آحاد جامعه، گسترش مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی در توسعه ورزش همگانی و توسعه بخش امکانات ورزشی برای همه و شناسایی، احیا و توسعه ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی را از اولویت هایی دانست که نیازمند توجه و هم افزایی متولیان این امر است.

وی با تاکید بر توسعه و شتاب بخشیدن به‌ احداث و تکمیل زیر ساخت‌های ورزشی و امور جوانان با رویکرد عدالت محوری در مناطق فزود: لازم است ضمن استفاده از همه ظرفیت ها، به افزایش سطح سرانه فضاهای ورزشی و رساندن آن به استانداردهای مطلوب اهتمام ورزید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =