رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس بنیاد سعدی با اهدای 50 جلد کتاب به کمپین «کتاب جای گل» پیوست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمپین «کتاب جای گل» که به یاد محمدرضا رستمی، دبیر سابق سرویس فرهنگ خبرگزاری خبرآنلاین، منتقد، نویسنده و روزنامه‌نگار باسابقه راه‌اندازی شده‌، در روزهای اخیر با استقبال چشم‌گیری از سوی دست‌‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر روبرو شده است.

موسسات نشر و مسئولان فرهنگی برای مشارکت در این کمپین، کتاب‌های مختلفی را در اختیار برگزارکنندگان مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی قرار داده‌اند.

از جمله افراد و نشرهایی که در این کمپین مشارکت کرده‌اند، می‌توان به غلامعلی حداد‌عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس بنیاد سعدی اشاره کرد. او 50 جلد کتاب را در اختیار این کمپین قرار داده‌ است.

حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران هم 100 جلد کتاب به این کمپین اهدا کرده است.

انتشارات آموت نیز با اهدای 1000 جلد کتاب در 100 عنوان به این کمپین پیوسته‌ است. همچنین 100 جلد کتاب در 10 عنوان از سوی موسسه موفقیت و انتشارات آریا گهر و دکتر حلت اهدا شده است. انتشارات نیستان 20 جلد و فروشگاه« +کتاب »نیز 10 جلد اثر در اختیار کمپین قرار داده‌اند.

حضور شهروندان هم در این حرکت فرهنگی تاکنون بسیار پررنگ بوده است، از جمله طاهره زیانی، از اهالی قشم هم با اهدای 10 جلد کتاب در این کمپین مشارکت کرده است.

همچنین جمعیت گسترده‌ای شامل 8 هزار نفر برای غنی کردن بخش کتاب‌های کودک و نوجوان، تصمیم به ارسال کتاب‌های کودک به این کمپین گرفته‌اند.

این اقدام با نگاهی به اهداف کمپین که همراه کردن کودکان و نوجوانان اسدآباد با کتاب‌خوانی بوده، صورت گرفته است.

در پوستری که به بهانه این کمپین و مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی طراحی شده، آمده است: «کتاب‌ها و کلمات، این دغدغه روزنامه‌نگاری بود که دلش می‌خواست جهان جای بهتری باشد. برای یادبود #رضا_رستمی، #کتاب_جای_گل بیاورید تا کتابخانه‌ای شود برای مردم شهرش و کودکانشان که پا روی شانه کتاب‌ها بگذارند و قد بکشند تا آرزوی رضا رستمی لااقل کمی رنگ واقعیت به خود بگیرد.»

مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی روز چهارشنبه (12 آبان) ساعت 17:30  در خیابان جمهوری، تقاطع حافظ، پردیس سینمایی چارسو، برپا خواهد شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =