دکتر فرشید نمامیان:کرمانشاه برای توسعه نیازمند تعریف مجموعه ای از پروژه‌های بنیادی است

کردپرس نوشت : یک استادیار مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اظهار کرد: شهر کرمانشاه برای توسعه نیازمند تعریف پروژه های متعدد در حوزه های مختلف تفریحی، خدماتی و اقتصادی است.

به گزارش خبرآنلاین ، دکتر فرشید نمامیان ایجاد سیتی سنتر را یکی از پروژه های پیشنهادی دانست و اظهار داشت: هم اکنون شهرهای بزرگ دنیا از مراکز تفریحی و خدماتی بزرگی برخوردارند و شهر کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر باید به سمت ایجاد چنین مجموعه ای گام بردارد تا شهروندان بتوانند در کنار تهیه کالاها و خدمات ضروری به تفریح نیز ب‍‍پردازند.


وی ادامه داد: در کنار این مجموعه ایجاد یک نمایشگاه بین المللی بزرگ در مقیاس منطقه ای در مساحت ٥٠٠ هکتار از دیگر ‍پروژه های ضروری این حوزه است.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه عنوان کرد: همچنین کرمانشاه با توجه به قابلیت های فوق العاده گردشگری ‍نیازمند ایجاد هتل های بزرگ پنج ستاره و آبرومند است. ‍‍پارک کوهستان، سراب نیلوفر و سراب قنبر از جمله مناطقی هستند که قابلیت جانمایی هتل های پنج ستاره را دارا می باشند.

نمامیان کمبود فضای تفریحی را یکی دیگر از مشکلات کرمانشاه عنوان کرد و گفت: کرمانشاه نیازمند یک شهربازی مدرن با استانداردهای روز دنیا است که این پروژه می تواند با جذب سرمایه گذار در مکان فعلی شهربازی کرمانشاه برپا شود.

وی همچنین ایجاد پیست قایقرانی و ورزش های آبی را یکی دیگر از پروژه های ضروری معرفی کرد و اظهار داشت: عبور رودخانه قره سو از میان شهر یک قابلیت بسیار ویژه را برای ایجاد ورزش های آبی فراهم کرده است. البته برای انجام اینکار در گام اول نیازمند ساماندهی این رودخانه و جدا کردن فاضلاب ها هستیم که شهرداری باید این کار را انجام دهد.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ایجاد شهرک های مسکونی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان بزرگ را از دیگر نیازهای شهر دانست و گفت:‌ می توان در بافت فرسوده شهر یک مجموعه ویلاهای ٢٠٠٠ متری ساخت و آن را در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار داد تا نیازی به خرید ویلا در شهرهای دیگر نداشته باشند.

وی در دنباله سخنانش به لزوم ایجاد پارک مشاهیر در شهر کرمانشاه ‍پرداخت و عنوان کرد: ایجاد پارک مشاهیر کرمانشاه به ارتقای فرهنگ بومی، محلی استان و کشور کمک خواهد کرد. ایجاد این پارک باید به گونه ای باشد که با تمام معیارهای بومی و محلی و فرهنگ کرمانشاه سازگار باشد.

نمامیان ادامه داد: در این باغ ایرانی باید سردیس مشاهیر کرمانشاه وبزرگانی که به مردم این استان خدمت کرده اند از جمله فرماندهان دوران 8 سال دفاع مقدس نصب شود. در این زمینه ساختمان کنونی شهرداری کرمانشاه بهترین گزینه برای ایجاد این پارک است.

این صاحب نظر دانشگاهی همچنین ایجاد کتابخانه مرکزی غرب کشور را دیگر از ‍پروژه های ‍‍پیشنهادی معرفی کرد و گفت: این کتابخانه باید نماینده کتابخانه ی ملی ایران باشد به گونه ای که بتواند نیازهای پژوهشی دانش ‍پژوهان را در همین کرمانشاه مرتفع کند.
این عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه همچنین ایجاد ترمینال حمل و نقل بین شهری مدرن و پایانه ی میوه و تره بار ر از دیگر ‍پروژه های مورد نیاز شهر دانست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =