فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه بعنوان مسیر تردد زائران اربعین بطور کامل تحت کنترل است و اجازه هیچگونه عرض اندام و تحرکی به گروه های تروریستی تکفیری صهیونیستی را نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در نشست قرارگاه انتظامی اربعین در پایانه مرزی مهران با هشدار به گروه های تروریستی تکفیری، صهیونیستی اظهار کرد: نیروی انتظامی بعنوان تامین کننده اصلی امنیت مرزها در جدار مرزی و داخل و خارج از مرز تمهیدهای لازم را با هماهنگی سایر نیروهای مسلح انجام داده است.
وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون فقره گذرنامه برای زائران اربعین صادر شده که نسبت به سال گذشته 74 درصد افزایش داشته است، افزود: افزایش خیل مشتاقان و علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت (ع) برای شرکت در کنگره عظیم اربعین، تلاش پلیس برای تامین امنیت زائران را بیشتر کرده است.
فرمانده ناجا تاکید کرد: اتباع خارجی بویژه اتباع کشور افغانستان در اربعین امسال امکان تردد از مرز مهران و چذابه را ندارند و باید با در دست داشتن گذرنامه و ویزای معتبر تنها به مرز شلمچه در استان خوزستان مراجعه کنند.
سردار اشتری گفت: بخش قابل توجهی از زائران اربعین بدلیل کوتاهی و امنیت بسیار بالای مرز مهران این نقطه را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب می کنند بر همین اساس بخش عمده ای از توان نیروی انسانی و تجهیزاتی پلیس در این مرز مستقر می شود.
وی با اشاره به بازدید از جاده ایلام - مهران اضافه کرد: تمامی اقدام های لازم با هماهنگی سپاه و ارتش برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی در این مسیر انجام شده است.
وی یادآور شد: بازدید که از محل پایانه مرزی و مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی نشان می دهد که اقدام های بسیار خوبی از اربعین سال گذشته تاکنون انجام شده اما همچنان نواقصی وجود دارد که ممکن است منجر به گره ترافیکی شود که امیدواریم در فاصله باقی مانده تا اربعین برطرف شود.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از ازدحام در مناطق مرزی کنترل زائران اربعین حسینی از شهرهای مرزی مبدا انجام خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی شامگاه سه شنبه با استقبال استاندار و مسئولان ایلام وارد این استان شد و صبح امروز به شهرستان مرزی مهران سفر کرد تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اقدام های انجام شده برای تامین امنیت و خدمات رسانی به زائران قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، سردار اشتری همچنین از زیرساخت های مسیر ایلام - مهران، ایستگاه های پلیس و امدادی، پایانه مسافری برکت، کمربندی شرقی و پایانه مرزی مهران بازدید کرد.
مرکز مانیتورینگ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) نیز روز چهارشنبه با هدف تسریع در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مرز مهران افتتاح شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =