مسئول نهاد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور گفت: با توجه به رشد تکنولوژی و گستردگی فضای مجازی و ماهواره این حرکت میلیونی زیارت اربعین به تمام دنیا مخابره می‌شود در این راستا زائران باید مراقبت کنند و اعمال تفرقه‌ برانگیز انجام ندهند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حجت‌الاسلام محمد نقدی، که در سخنان پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق و با اشاره به پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی افزود: به زیارت امام حسین(ع) در اربعین نباید نگاه تفریحی داشت بلکه باید این حرکت تمام گناهان گذشته و آینده زائر توسط خداوند بخشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زائران علاوه بر رعایت آداب زیارت باید به اخلاق حسینی تمسک کنند و از زیارت امام حسین(ع) در اربعین به دنبال احیای دین و عمل به دستورات اسلام باشند.

وی خواستار ترویج فرهنگ اسلامی توسط زائران اربعین شد و تصریح کرد: پیاده‌روی و زیارت اربعین یک حرکت انسانی در راه خداست در این راستا همه زائران با ادیان مختلف حضور پیاده می‌کنند.


نقدی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای حفظ میزبانی ملت عراق یادآور شد: برپایی موکب‌ها و توزیع غذا و تمام سرویس‌دهی‌ها توسط ایرانیان باید توأمان با جنبه سیاسی باشد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور افزود: همه باید گوش به فرمان رهبری از ایجاد تفرقه در میان مسلمانان که مهمترین هدف دشمنان است، باید به دور باشیم و تعصب بی‌جا نسبت به مسائل نداشته باشیم.


نقدی با بیان اینکه با مدیریت مناسب جمعیت میلیونی زائران اربعین به سلامت راهی می‌شوند، افزود: زائران حسینی مسیر 80 کیلومتری نجف تا کربلا را پیاده‌روی می‌کند و در این راستا باید این حرکت عظیم جهانی به دور از آسیب و اتفاقات باشد.


وی تاکید کرد: امسال مسیر مرز برای عبور و مرور زائران باز نمی‌شود در این راستا عبور زائران بدون ویزا غیرممکن است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور با اشاره به اینکه دو هفته تا برگزاری مراسم اربعین حسینی باقیمانده است، گفت: 6 هزار نفر از استان همدان برای سفر به کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.


نقدی در آخر گفت: در مسیر نجف تا کربلا یک هزار و 452 ستون برپا شده است و زائران حسینی با انجام سه روزی پیاده‌روی معمولی می‌توانند این مسیر را طی کنند، اما با وجود مهیا بودن امکانات لازم است زائران جیره خشک نیز همراه داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =