رییس گروه اسلام فرهنگستان علوم در افتتاحیه چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی گفت: ایران اسلامی سرزمین گفت‌وگوهاست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی با عنوان «احترام و حفظ کرامت انسان؛ زمینه‌ساز صلح و امنیت جهانی»، بعد از ظهر دیروز (یکشنبه ۱۶ آبان) در محل این سازمان آغاز شد.

آیت الله محقق‌داماد، در سخنان آغازین خود گفت: ما بر آنیم تا با برگزاری اجلاس چهارم، موضوع «احترام و حفظ کرامت انسان؛ زمینه‌ساز صلح و امنیت جهانی» را بررسی و تلاش کنیم از نظر علمی به نقاط مشترکی دست یابیم که برداشت‌های صحیحی از متون مقدس ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در اجلاس چهارم مبانی، اصول و قواعد کرامت بشری مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: واقعیت این است که در کتب مقدس دو دین آسمانی (اسلام و مسیحیت)، جان انسان اشرف مخلوقات الهی است. جان آدمی هدیه‌ای الهی است و از سوی خداوند به انسان امانت داده شده که همین امر، انسان را نسبت به سایر موجودات متمایز کرده است.

رییس گروه اسلام فرهنگستان علوم، از ایران به عنوان سابقه‌دارترین کشور دنیا در زمینه گفت‌وگو با سایر ادیان الهی یاد کرد و گفت: ایران اسلامی نه یک قرن، دو قرن، سه قرن بلکه قرون تاریخی این کشور نشان می‌دهد که سرزمین گفت‌وگوهاست. حاکمان، فقهاء، عالمان و رهبران این سرزمین اهل گفت‌وگو بودند.

محقق داماد اظهار کرد: سعی بر آن داریم بدون هر تعصب، صف‌گیری و تنگ‌نگری نسبت به مفاهم دینی بازنگری داشته باشیم و از درون کتب آسمانی، مفاهیم ارزش انسانی و کرامت بشری را به جهان معرفی کنیم و این ندا را به جهانیان برسانیم.

وی تأکید کرد: ما از رسانه‌های بین‌المللی انتظار داریم از این اجلاس، پیام صلح و دوستی واقعی را که مبتنی بر اندیشه‌های عمیق مسیحی و اسلامی است، به عالم معرفی کنند زیرا میان مسیحیت و مسلمانان از قرون قبل و سال‌های متمادی دوستی و آشتی و همچنین، عشق و مودت در جریان است.

محقق‌داماد گفت: قدرت‌های ستیزه‌جو کسانی هستند که دین خدا را ربوده‌اند. قرآن کریم می‌فرماید: عداوت پیام شیطان است نه پیام خداوند متعال و هر کسی که عامل کینه و عداوت در میان مردم باشد، شیطان است.

بنا بر اعلام این خبر، چهارمین مجمع اسلامی ـ مسیحی به میزبانی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روزهای ۱۶ تا ۱۹ آبان‌ماه با عنوان «احترام و حفظ کرامت انسان؛ زمینه‌ساز صلح و امنیت جهانی» و حضور اندیشمندانی از کشورهای ایران، عراق، لبنان، نیجریه، آمریکا، سوئیس، واتیکان، ایتالیا، هند، فرانسه، انگلیس و هنگ کنگ در تهران برگزار می‌شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    1 0
    من با ایشان از زمان دانشجویی در دانشگاه تهران آشنا شدم. کلاس درسشان بسیار شیرین بود.