بیش از ۷۴۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در همدان کشف شده است

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 85 باند قاچاق کالا در طی سالجاری در همدان منهدم شده و ارزش کالاهای کشف شده از این باندها 742 میلیارد و 300 میلیون ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سردار حاجی محمد مهدیان نسب، فرمانده انتظامی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: 890 نفر از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه به علت مظاهر علنی فساد در همدان دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تذکر لسانی، 59 هزار و 600 نفر در این مدت امر به معروف و نهی از منکر شدند.

سردار مهدیان نسب، گفت: 322 هزار تن از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه با سامانه فوریت های پلیسی 110 تماس تلفنی برقرار کردند.

وی تصریح کرد: 51 درصد از تماس ها عملیاتی بوده و مابقی برای دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس بوده است.

سردار مهدیان نسب یادآور شد: با تلاش عوامل انتظامی و اجرای طرح های پیشگیرانه میزان سرقت در این استان 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 75 درصد از سرقت های به وقوع پیوسته در این استان منجر به کشف شده و 25 درصد مابقی نیز به علت زمانبر بودن رسیدگی به موضوع کشف نشده است.


سردار مهدیان نسب در خصوص کشفیات مواد مخدر نیز گفت: عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در طی سالجاری موفق به کشف سه تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه بیش از یک تن پیش ساز شیشه شدند.

وی با ذکر اینکه برخورد با خرده فروشان در اولویت است بیان کرد: پنج هزار و 100 طرح برای پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر اجرا شده که چهار هزار و 585 قاچاقچی و توزیع کنند دستگیر شدند.

وی افزود: 42 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان منهدم شدند همچنین 907 معتاد فاقد سرپناه دستگیر و تحویل مراکز ماده 15 و 16 شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه گفت: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در همدان تشکیل شده و 67 عملیات در این راستا انجام شده است که در این مدت بیش از 742 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی در ارتباط با دستگیری سارقین نیز اظهار داشت: 260 سارق حرفه ای بومی و غیربومی در این استان شناسایی و دستگیر شدند و میزان جرائم جنائی 100 درصد کاهش داشته است.

وی درباره عملکرد پلیس فتا نیز بیان کرد: پس از رصد و کنترل فضای مجازی، 6 هزار و 873 سایت مجرمانه شناسایی و برای 280 متخلف پرونده قضایی تشکیل شد.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: جرائم مالی و اقتصادی و کلاهبرداری با 54 درصد و جرائم اخلاقی با 40 درصد بیشترین میزان جرائم در حوزه فضای مجازی بوده است.

سردار مهدیان نسب گفت: فوت ناشی از سوانح جاده ای چهار درصد و سوانح درون شهری 19 درصد در سالجاری کاهش داشته است و تا پایان سال با نصب 32 سامانه هوشمند نظارتی در جاده های استان میزان سوانح نیز کاهش می یابد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =