۳۳۰ هزار زائر اربعین از مرز بین‌المللی شلمچه عازم عتبات عالیات شدند

ایرنا نوشت: مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت:از ابتدای ماه صفر تا ساعت 17 روز جمعه 330 هزار زائر از مرز بین‌المللی شلمچه عازم عتبات عالیات شدند که از این مجموع، 9 هزار نفر را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

هر لحظه که به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم، ازدحام جمعیت در مرز شلمچه نیز افزایش می یابد و میلیون‌ها نفر برای عزاداری امام حسین(ع) آماده می‌شوند.

موکب های اربعین در مرز شلمچه خوزستان با ارائه خدمات پذیرایی، اقامتی و بهداشتی و خدمات فرهنگی پذیرای زائران کربلا در ایام اربعین هستند.

جمال حمیدی روز شنبه در مرز شلمچه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت:طی دو روز گذشته جمعیت زائران اربعین از مرز شلمچه افزایش یافته به طوری که پنجشنبه 20 آبانماه بیش از 64هزار زائر و جمعه 21 آبان تا ساعت 17 بیش از 54 هزار زائر از پایانه مرزی شلمچه تردد کردند.

وی ادامه داد:در راستای آسان شدن تردد زائران تمامی گیت‌ها و سالن‌های پایانه مسافری شلمچه با همکاری نیروی انتظامی برای خدمت‌رسانی به زائران فعال شده است.

حمیدی روند عبور زائران از مرز شلمچه با وجود ازدحام جمعیت را روان خواند و گفت:این روند تاکنون وقفه ای نداشته است.

مدیر پایانه مرزی شلمچه همچنین با بیان فعالیت شبانه روزی طرف عراقی برای عبور آسان زائران اربعین، افزود:سالن مسافری قدیمی شلمچه در حال خدمت‌رسانی به اتباع خارجی است و بر اساس اطلاعات دریافتی میزان حضور و تردد اتباع خارجی از مرز بین‌المللی شلمچه از امروز افزایش می یابد.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

بر اساس پیش بینی ها حدود یک میلیون زائر در اربعین امسال از مرز شلمچه تردد می کنند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 600066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =