سایت‌های منتشرکننده اخبار جعلی در طول انتخابات آمریکا باعث شدند تا غول‌های فناوری مانند فیس بوک و گوگل مبارزه جدیدی را علیه آنها آغاز کنند.

به گزارش خبرآنلاین، گوگل و فیس‌بوک هر دو متهم شدند که در طول کمپین‌های انتخاباتی و به‌خصوص در شب انتخابات در نتایج خود اخبار جعلی را در رده‌های بالای نتایج خود نمایش داده‌اند که توانسته نتایج انتخابات را تحت تأثیر خود قرار دهد.

فیس‌بوک ضمن رد این اتهام اعلام کرد با ایجاد مانع تجاری جلوی سایت‌ها و اخبار جعلی را خواهد گرفت. درواقع این دو کمپانی قرار نیست الگوریتم سرچ خود را تغییر دهند بلکه قصد دارند راه‌های افزایش کلیک روی اخبار جعلی که از طریق شبکه تبلیغات فیس‌بوک و گوگل را ببندند.

درواقع با ممانعت از فروش فضای تبلیغاتی به این گونه سایت‌ها می‌خواهند جلوی توسعه و گسترش اخبار دروغین و جعلی را بزنند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 601100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =