روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مواضع چند روز اخیر وزارت کشور دولت تدبیر و امید، نشان می‌دهدکه آقای وزیر اگر بخواهد می‌تواند به عنوان یک وزیر کلیدی کابینه نقش پاسداری از حریم سیاسی دولت و دفاع از مسئولیت‌ها و وظایف آن وزارت خانه را به خوبی ایفا نماید.

اطلاعیه مهم و به موقع وزارت کشور در اعتراض به فرافکنی افراد و جریاناتی که حتی از راه پیمایی اربعین نیز می‌خواستند استفاده سیاسی کنند و دولت را در مظان اتهام قرار دهند و همچنین اعتراض جدی به عملکرد گروه‌های خودسر در ممانعت از سخنرانی قانونی نایب رئیس مجلس در مشهد، دو نمونه قابل ستایش از کارکرد وزارت خانه‌ای است که با در نظر داشتن ستاد و صف بسیار گسترده و تعیین کننده خود یعنی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، باید برای تقویت دولت و قانون، نقشی بسیار موثرتر از آنچه در این سه سال شاهد بوده‌ایم، داشته باشد.

شاید اگر خود وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور که کمتر زبان به روشن گری گشوده است در حوادث متعددی از آنچه نمونه‌هایش ذکر شد، طی سال‌های اخیر همین گونه به مقابله ایستاده بودند، حق الناس و مسئولیتی که این وزارت خانه و دستگاه‌های وابسته به آن، بر گردن دارند، خیلی بهتر به منصه ظهور می‌رسید هر چند برای حرکت در مسیر خداپسندانه که موجب رضایت مردم نیز می‌گردد، هیچ وقت دیر نیست، بویژه در ماه‌های آینده که تنور انتخابات گرم می‌شود باید شاهد حضوری پررنگ‌تر از وزارت کشور و استانداری‌ها بود.

در ارتباط با سوءاستفاده جریان مخالف دولت از راه پیمایی اربعین که منجر به سرگردانی صدها هزار نفر از مردم عزیز کشورمان در مرز مهران شد، استانداری ایلام نیز باید با اطلاعات دقیق‌تری که دارد برای مردم اطلاع رسانی نماید و مسئولان نظام را با شرح کتبی آنچه در این ایام گذشت، از بداخلاقی‌ها آگاه نماید. همین وظیفه بر دوش نمایندگان ایلام در مجلس نیز می‌باشد.


همچنین استانداری خراسان که کمتر ظهور و بروزی در عملکردهایش به عنوان نماینده دولت مشاهده شده است، در افشاء خودسرها و برخورد مناسب با آنان، قبل از وزارت کشور وارد میدان شود و بداند این مسئولیت‌های کوتاه زمانی ارزشمند است که در خدمت ادای حقی و کنار زدن باطلی باشد وگرنه به پشیزی نمی‌ارزد. چرا مسئولین استان خراسان به گونه‌ای عمل می‌کنند که در فضای مجازی و سخنان طنز، خراسان را مستقل از سیاست‌های کشور و نظام بخوانند؟ استانی که در مرکزیت خود امام علیه السلام را بعنوان سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی دارد، باید درخشان‌ترین نمونه ارزش‌های انقلاب باشد و نه مرکز قانون شکنی و هرج و مرج که البته حتماً و حتماً مردم عزیز استان از این بداخلاقی‌ها نه تنها به دور بلکه منزجر هستند ولی بهر حال این سیاه نمایی‌ها حتماً عوامل و ریشه‌هایی دارد که مورد اعتماد و وثوق مردم است، باید به مدیران خود سخت بگیرد. قرار نیست، این‌ها نفرات قدرتمند جناح مقابل را بشناسند و از آنها در کارهای خود کسب تکلیف کنند و با سهیم ساختن در ساختار قدرت کاری را به پیش ببرند. انتخاباتی برگزار شد، اکثریت مردم عده‌ای را قاطعانه کنار زدند و به عده‌ای اعتماد کردند، پس بگذارید کنار باشند تا زمانی که اقبال عمومی دوباره به آنها روی آورد و دولت نیز از سرمایه ارزشمند اعتماد مردم نهایت استفاده را بنماید و در راه صلاح آنان و نظام بکار گیرد و اگر فرد یا نهادی در این مسیر سنگ اندازی می‌کند. قاطعانه و با توکل به خدای متعال و پشتوانه اعتماد مردم به صراحت آنان را افشا و معرفی نمایند و هراسی به دل راه ندهند.

در پایان لازم است رویکرد مناسب وزارت کشور دولت یازدهم در جریان اخیر مشهد، از حرف به عمل برسد و تمامی اجزای دولت، وظیفه و مسئولیت خود را به خوبی بشناسند و از حقوق مردم، که وامدار آنها هستند، به شایستگی دفاع نمایند.

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604367

برچسب‌ها